“רוב תושבי לבנון עסוקים  בהכנות לקראת מלחמה רחבה”. תגובות מקומיות

“גורל האזרחים בלבנון תלוי בין החיים למוות מגודל ההרס שלא ראו כמותו בכל הזמנים , רוב התושבים עסוקים  בהכנות לקראת מלחמה רחבה” – כך מדווחים אמצעי תקשורת לבנוניים.

“אזרחי לבנון טובעים בין ים של חרדות לבין מבול של שאלות אין סופיות על עתידם לאחר המלחמה “.

” עווא’דה ילידת ביירות עוקבת אחר ההתפתחויות בדאגה מסביב לשעון באמצעות קבוצות וואטסאפ וחרדה לגורל שלושת ילדיה “

” שמענו שגורמים ישראלים מאיימים כי בירת לבנון כבר אינה חסינה מפני תקיפות אם המלחמה תתרחב, כאילו כל המשברים הכלכליים, המדיניים, החברתיים והביטחוניים והמלחמות בעבר שעברנו אינם מספיקים לנו . נוספה לנו דאגה חדשה של מחשבה אם נזכה לגורל דומה כמו של עזה ,  מוות , הרס ורעב”.

בין ההכנות שעשתה גברת עוא’דה והתכוננה לכל מלחמה אפשרית הייתה קניית שימורים, אורז, פסטה ובורגול, כי המוצרים האלה לא צריכים מקרר במקרה שתפרוץ מלחמה ממילא לא יהיה לנו חשמל . “

 

עלי תושב מהעיירה אע’תרון : ” הגיהנום שחווינו ב 2006 עוד מהדהד לנו בזיכרון , הפעם לא יודע מה יישאר מלבנון בזמן מלחמה , המנהיגים של המדינה חייבים להגיע לפתרון דיפלומטי,  לבנון מתעלמת ושוכחת מה קורה לאחר המלחמה . המצב הכלכלי כיום הוא בלתי נסבל לאן עוד אפשר להגיע .”

“לא חיינו כאן בביטחון ורוגע מאז שנולדנו במדינה הזו כעת אנו חוששים לעמוד בפני מלחמה הרסנית שכמותה מעולם לא חווינו . “

רמי תושב ביירות שואל שאלות שעדיין אין עליהן מענה: ” בימי שלום כל בתי החולים הלבנוניים בקושי היו מסוגלים לספק טיפול לחולים שלהם, אז מה יקרה אם תפרוץ עכשיו מלחמה ויהיו מספר רב של הרוגים ופצועים ?”

והנה תגובה נוספת של לבנוני ברשתות החברתיות: המחבל אכרם אלכעבי  #أكرم_الكعبي מזכ”ל תנועת הנוג’בה האיראנית, מכריז מלבנון כי “אנו נעמוד לצד חיזבאללה אם ישראל תתקוף אותו כי הוא עמד איתנו בעיראק”…. ראשית: אני מקווה שישראל תעביר לו טיל על שמי, ואני אשלם על הטיל ועל הוצאות השיגור, בתנאי שאשיג את הראיות דרך תא הכלא. שנית: מכיוון שהוא הודה שחיזבאללה היה עם המיליציות האיראניות כשהן הרגו את העם העיראקי והשמידו את עיראק, אני אעמוד עם ישראל והעם הלבנוני בקרב לשחרר אותם מנוכחות המחבלים הללו על אדמת לבנון. נזרוק את הדגל הצהוב של חיזבאללה למזבלה ונזרוק אותם לים כאוכל לדגים כי אנחנו לא רוצים לאבד סנטימטר מרובע של לבנון היקרה כקברים עבורם. והארזים גבוהים יחד, מתחבקים שם, ונחגוג שם את הניצחון.”

תמונה

קרדיט : אלחורה   קרדיט לתרגום : מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות