איראן: ישראל שלחה לנו מסר באמצעות מצרים אחרי תקיפת הקונסוליה בדמשק. מה היה המסר?

סוכנות הידיעות האיראנית  “תסנים” , ציטטת את מפקד כוחות התעופה והחלל של משמרות המהפכה האיראניים, שאמר כי ישראל שלחה מסר לטהראן דרך מצרים, לפיהן היא תעשה ויתורים בעזה ובלבד שאיראן תמנע מלהגיב על תקיפת הקונסוליה שלה בסוריה והריגת בכירים משורות משמרות המהפכה.

תא”ל אמיר עלי חאג’יזדה אמר: “ישראל שלחה מסרים באמצעות שר החוץ המצרי כי היא תעשה ויתורים במלחמה בעזה כדי להימנע מתגמול איראני”.

מהצד הישראלי טרם נמסרה תגובה.

 

אנליסטים פוליטיים ישראלים הכחישו את אמיתות הידיעה הזו, והצביעו על כך שמטרת איראן בפרסום ידיעות כאלה היא לפגוע בתדמיתה של ישראל, במקביל למלחמת עזה.

בשיחה עם אתר החדשות “אל-חורה”, אמר המזרחן הישראלי אדי כהן כי הוא “לא מאמין שהחדשות הללו נכונות”, והוסיף כי מטרת הטענה היא “להאדיר את שמה של איראן בקרב הערבים”.

האנליסט הפוליטי אלי ניסן, מצדו, אמר לאתר “אל-חורה”, “החדשות הללו מגיעות בהקשר של המשך מדיניות איראן לפגוע במתכוון באינטרסים של ישראל, אותה אנו רואים מדי יום דרך המיליציות שלה המשגרות טילים מעיראק, סוריה , או לבנון, או באמצעות ארגונים כמו חמאס והג’יהאד האסלאמי הממומנים ע”י איראן המכוונת אותם לבצע פעולות חבלה וטרור נגד ישראל”.

הוא הוסיף, “בגלל המדיניות האיראנית הזו, אני לא חושב שישראל תבקש לערוך משא ומתן או הסכמים כלשהם עם איראן דרך כל צד כמו מצרים או אחרים”.

באותו הקשר אמר הפרשן הפוליטי, אמיר אורן, בראיון לאתר אל-חורה, “החדשות האלה לא יכולות להיות נכונות, ויש להתעלם מהן”.

לאחר התקיפה על הקונסוליה של טהראן בדמשק, שיגרה איראן מל”טים עמוסים בחומרי נפץ וטילים לעבר ישראל, מבלי לגרום כמעט לנזק.