מהן התוכניות של איראן חיזבאללה להמשך ההסלמה? “אלג’רידה” יודע!

העיתון הכוויתי “אל-ג’רידה” מדווח כי חיזבאללה עדיין משאיר את “זכות הדיבור” לשטח, שכן אין לו ברירה אלא להמשיך את העימות הצבאי שהוא מנהל כתמיכה בעזה, והוא מוכן להמשיך ולהילחם, לא משנה כמה זמן מלחמה נמשכת.

המשך הלחימה לדעתם נועדה להגביר הלחץ הצבאי על ישראל מה שיגביר את הלחץ הפנימי על ממשלתו של בנימין נתניהו ויאלץ אותה להיכנס למשא ומתן רציני להפסקת המלחמה בעזה לאור התעקשותו של נתניהו להמשיך בפעילות צבאית לתקופה ארוכה.

בתמונות שמופצות בשעות האחרונות נראים עשרות מחבלים מסגירים עצמם לידי כוחות צה"ל ברצועת עזה , ללא

 

העיתון הסביר כי כל התרחישים הללו נלמדו בפגישה שהתקיימה בטהרן בשבוע שעבר בין מפקדי המיליציות ,המכונות “ציר ההתנגדות”.

מקורות המקורבים לחיזבאללה חשפו כי ברור שההחלטה בטהרן לתת תמיכה מלאה לבעלות בריתה בכל האזור, וכי כולם נערכים להסלמה נוספת אם הניסיונות להגיע להסדר שיובילו להפסקת אש ייכשלו.

דובר צה"ל מכחיש: אין מעבר לצפון הרצועה

 

הגורמים ציינו כי לאחר הפגישה התבצעו פעולות תיאום בין חיזבאללה לתנועת חמאס, במהלכו הודגש כי דרכי ההסלמה והמשא ומתן צריכות להיות עקביות, וכי על חמאס להקפיד על המשא ומתן ולסרב  לעשות ויתורים כלשהם, ואסור להעניק לישראל הפסקת אש ולשחרר את האסירים כי לאחר מכן היא תחדש את הלחימה, כי רק כך יתאפשר ל”חמאס” לשפר את תנאיו.

בעקבות תאומים אלו, ולאחר דיבורים מחודשים על חידוש המשא ומתן, הודיע ​​”חמאס” לכל המתווכים כי עמדתו נחרצת, כלומר לעצור את המלחמה, להתעקש על נסיגה ישראלית מרצועת עזה , ופיצול תהליך החזרת החטופים לאורך תקופה ארוכה.

דובר צה"ל: "יש תוכנית מסודרת לשינוי המצב הביטחוני בצפון"

 

גורמים המקורבים לחיזבאללה ולחמאס סבורים שישראל תובך בסוגיית השבויים, וושינגטון תפעיל עליה לחץ גדול יותר ככל שמתקרבות הבחירות לנשיאות.

בפגישת טהראן נדונה עוד שיטת ההסלמה הצבאית בחזיתות התמיכה, בנוסף לתיאום צבאי עם חמאס בנוגע להכרח בגיוון פעולותיו הצבאיות ברצועת עזה, ושינוי הנקודות הגיאוגרפיות אליהן יכוונו תקיפותיהם, שיוכיחו שהתנועה עדיין מסוגלת להתנהל צבאית בכל הגזרות מצפון לדרום, בעוד היא שומרת על לכידות כוחה הצבאי.

באשר לחיזבאללה, המקורות טענו כי על כולם לעצור בזהירות מול ההפתעות עליהן דיבר מזכ”ל המפלגה, סייד חסן נסראללה, ואשר מתוכננות להיות מופעלים נגד הישראלים. 

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

 

לדבריהם ההפתעות יגיעו בשני מישורים.

הראשון מתייחס לסוגי הנשק שישמשו בהמשך, כולל טילים ארוכי טווח עם פגיעה מדויקת, בנוסף לשימוש בטילי קרקע-אוויר המסוגלים לפגוע במטוסי הקרב הישראליים.

לטענתם חיזבאללה יבדוק טיל מתוצרת רוסיה, שהוכנסו בו שינויים איראניים כדי שיצליח לפגוע או להפיל מטוס קרב מה שיהווה הפתעה גדולה לישראלים ולמדינות העולם שכבר הזדעזעו מהיכולת הקודמת של חיזבאללה להפיל מל”ט ענק מדגם “הרמס” ישראלי.

שוב: מל"ט אולץ לנחות בצפון בגלל תקלה במנוע - וואלה חדשות

 

המקורות ציינו כי המישור השני יכול לבוא לידי ביטוי בצורת מארב לסיורים אוויריים ישראליים והתקפתם בטילים, או אפילו במידת הצורך, ביצוע פעולות הסתננות לאתרים ישראליים, או חטיפת חיילים.

המקורות הדגישו כי חיזבאללה פיתח תוכנית לפיה הוא יפעל כאשר יתעורר הצורך ובכל מקרה הוא לא ימהר ליישם זאת.

חצי שנה לתחילת המלחמה: כלל כוחות צה"ל המתמרנים יצאו מרצועת עזה

קרדיט: אלנשרה  סייע: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: דובר צה”ל