האם בכירים ישראלים רומזים שחטופים שהיו בעזה הוצאו לשטח מצרים בדרכם ליעד אחר?

ערוץ החדשות “אלערבי.קום” מצטט את ראש המל”ל הישראלי שאמר : 

*-  האפשרות שחמאס יוציא את החטופים מעזה דרך מנהרות אינה הגיונית כי הצבא המצרי פרוס ב- סיני ( והוא היה ללא ספק מונע את מעברם לשטח מצרים).
*- מצאנו 11 מנהרות בציר פילדלפי , הגובל בין שטח עזה לשטח מצרים , ואין לנו ראיות אם חטופים הועברו דרך שם (בדרכן החוצה מעזה ליעד אחר).

ייתכן שזו תמונה של ‏טקסט שאומר '‏粉 عاجل مستشار الأمن القو القومي الإسرا الإسرائيلي احتمال إخراج المختطفين من غزة عبر الأنفاق ليس منطقيا لأن الجيش المصري ينتشر في سيناء alaraby.com‏'‏

 

בהינתן שהדברים אכן נאמרו על ידי הבכיר הביטחוני הישראלי הרי שמיד עולות התהיות הבאות המכרסמות בך במלוא הפה:

*- האם ישראל מטילה בזאת את האחריות על מצרים לחסום את האפשרות להוציא את בני הערובה מעזה ….. ולא משנה אם מפקד ארמיה 2, האחראי על גזרת הגבול בין עזה למצרים , קיבל מיליון דולר בקשיש מסינואר , ישראל תגבה מהם את מחיר האובדן?

*- דבר שני : יש 11 מנהרות, מינימום, היו פעילות עד לאחרונה בין עזה למצרים ,  אז מאוד יתכן שחיילים וחיילות ישראלים, ואולי גם אזרחים ישראלים אחרים שנחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר והוסתרו ברחבי רפיח בקרבת הגבול המצרי ,  הועברו אל מחוץ לשטח עזה בדרכם לאיראן או ליעד אחר תוך תשלום שוחד כבד לבכירים ביטחוניים מצריים בעזה שיאפשרו זאת . על פי דברי הבכיר הישראלי זאת בהחלט אפשרות שישראל מבינה שיכולה לקרות!

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

לא שלא דברו על זה בעבר אבל פעם ראשונה שבכירים ישראלים אומרים בפומבי, וכמעט בלשון ישירה,  שלמעשה היה לחמאס את הפוטנציאל לעשות זאת .

אז נמשיך בשאלה הקופצת מיידית בראשו של הקורא הממוצע : “…… אז למה לא חסמו את האופציה הזאת כבר בתחילת המערכה זמן קצר אחרי 7 באוקטובר ?”

במילים אחרות הבכיר הישראלי מפנה אצבע מאשימה לצבא וטוען ש….. המערכת לא תפקדה….. (שלחו את חיל האוויר לפוצץ את עזה ושמחו שעם ישראל ממשש את הנקמה…..).

ושוב המערכת הפוליטית מתקוטטת עם המערכת הצבאית מעל ראשם של הלוחמים והאזרחים הנושאים בנטל הכבד של מחדלי מערכות השלטון המרכזיות של ישראל.

לסיכום, ולאור דברי הבכיר הישראלי, אין להוציא מכלל אפשרות שחמאס הוציא את הקלפים המרכזיים שלו , המבטיחים לא רק את השרדות מערכת השלטון המרכזית שלו אלא גם את הישרדותם האישית של מנהיגיו שישראל נשבעה לחסל, אל מחוץ לעזה מיד כשהחלה ישראל את המתקפה על רפיח , מקום המסתור האחרון שישראל עדיין לא חיפשה בו.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות