הכנסה צדדית: פליטים מסוריה הוברחו במכונית של אלוף בצבא טורקיה

משרד ההגנה הטורקי פרסם היום הודעה רשמית בנוגע לשמועות המסתובבות בנוגע למעורבות של מכונית רשמית השייכת לגנרל המשרת בסוריה במבצע הברחת בני אדם.

המשרד אישר בהודעתו כי החקירות העלו את מעורבותו של עוזר האלוף ושומרי ראשו בשימוש במכונית רשמית להברחת אנשים, לתביעה הציבורית, ועדיין מתנהלות חקירות משפטיות ומנהליות לחשיפת כל הנסיבות של האירוע.

המשרד נקט בצעדים נוקשים נגד המעורבים, שכן כולם נעצרו, חוזי העובדים בוטלו ואנשי הצבא הופנו לוועדת המשמעת העליונה.

המשרד הפנה את מפקד היחידה, האלוף המדובר, לפרישה והחליף את מקום עבודתו של מפקד היחידה האחראית על שער מעבר הגבול שהיה מעורב בארוע.

דחיית התנהגות מפרה והערכת הכוחות המזוינים

בהודעתו הדגיש המשרד את דחייתו המוחלטת של התנהגות כזו המתנגשת עם ערכי היסוד והעקרונות של הצבא הטורקי, והדגיש כי יינקטו כל האמצעים הנדרשים על מנת למנוע הישנות מקרים מצערים מסוג זה.

המשרד קרא שלא להכליל או לפגוע במוניטין של הכוחות המזוינים הטורקים בגלל אירוע פרטני זה, ואמר: “הערכת התקריות הפרטניות הללו באופן שפוגע בכל הכוחות המזוינים הטורקיים אינה אומרת אלא פגיעה בצבא ההירואי שלנו, המבצע חובותיה באומץ ובמסירות מול כל מיני איומים וסכנות בארץ ובחו”ל.

Turkish involvement in the Syrian civil war - Wikipedia

מה הסיפור?

העיתונאי הטורקי, Barış Turkoglu, דיווח לאחרונה כי מבצע הברחת בני אדם מסוריה לטורקיה  באמצעות מכוניתו של האלוף (ב”ג) במדינת שאנליורפה, הסמוכה לגבול הסורי נחשף , וכי עוזרו האישי של הגנרל והשומר שלו שהוא שוטר נעצרו.

העיתונאי ציין בכתבה שפורסמה באתר הטורקי ( Cunhuriyet ) כי “המקורות ששוחחתי איתם אישרו כי העוזר האישי של האלוף ב”ג וקצין המשמר שלו, שעובדים ביחידות צבאיות בסוריה, נעצרו מסיבה זו”.

הוא הוסיף: “שני החיילים השתמשו במכונית הרשמית של האלוף כדי להעביר אנשים מסוריה לטורקיה באופן שוטף, והם הרוויחו אלפי דולרים מכל העברה. כמובן שאיש לא חשד במכונית של החטיבה”.

בניין משרד ההגנה הטורקי

קרדיט: סוריה טי וי