צבא ירדן מסכם את תרגיל “האריה הדרוך 2024” שהשתתפו בו 33 מדינות

פעילות הפעם ה-11 של תרגיל “האריה הדרוך 2024” הסתיימה בירדן היום, יום חמישי, בסימולציה של התמודדות עם איומי ביטחון בגבולות ואיומי טרור, בה השתתפו 33 מדינות, בהן 10 מדינות ערביות, במחוז זרקא שבמרכז הארץ.

סוכנות אנאדולו דיווחה כי תרגיל הסיכום התקיים באחד משדות התעופה של צבא ירדן בנפת זרקא, בנוכחות עוזר מפקד הצבא למבצעים והדרכה, תת-אלוף נאג’י אלמנסיר ובכירים משורות הצבאות המשתתפות בו, לפי הכתב של אנאדולו.

הסוכנות הוסיפה כי התרגיל נמשך כשעתיים, תוך שימוש בכל סוגי הנשק האוטומטי, טנקים, מטוסי קרב ומסוקים צבאיים.

תמרוני “האריה הדרוך”

ראוי לציין שתמרוני “האריה הדרוך” החלו ב-12 במאי, בהשתתפות 33 מדינות, 10 מהן ערביות.

על פי נתונים ירדנים רשמיים, “האריה הדרוך” הוא אחד מהתרגילים המשותפים החשובים ביותר שמתבצעים מעת לעת עם מדינות ידידותיות ובעלות ברית במהלך התקופה שבין 12-23 במאי, כדי לשתף את הניסיון הצבאי של הצדדים המשתתפים ולהשיג הרמוניה בעבודה המשותפת ביניהם.

הגרסה הנוכחית שמה לה למטרה להגביר את היכולת להתמודד עם איומי טרור נוכחיים ועתידיים, ולהתאמן כדי לשפר את יכולות התגובה לאירועים של פגיעה בנשק כימי , ביולוגי ורדיולוגי, על פי הערוץ הרשמי של “אל-ממלכה” הירדני.

תרגיל “האריה הדרוך” מבוצע בשטח ירדן משנת 2011 ובמהלכו מתבצעים אימונים שונים של הכוחות המזוינים, ובמספר בתי ספר ומרכזי אימונים, בהשתתפות מגוון רחב של כלי נשק יבשתיים, אוויריים וימיים, בנוסף משתתפים בו מוסדות העוסקים בניהול משברים, משרדים וגורמי ביטחון.

באופן מסורתי, התרגילים היו דו-צדדיים בין צבאות ירדן לארה”ב, וכן בהשתתפות מדינות אחרות.

2

קרדיט: סוריה טי וי   קרדיט לתמונות: צבא ירדן