מדעי המוח: 6 עד 10 דקות ביום יכולות להפוך אותך לחכם וממוקד יותר

מחקר מדעי מאשר ששתי דקות של הליכה מהירה יכולות להגדיל את גודל המוח

חלקם רוצים להגביר את מהירות הלמידה שלהם, לקבל החלטות חכמות יותר ולהגביר את האינטליגנציה הכללית שלהם. לפי  מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Epidemiology and Community Health מצא ש-6 עד 10 דקות בלבד של פעילות גופנית מתונה עד נמרצת יכולות לשפר את זיכרון העבודה ולשפר משמעותית מיומנויות קוגניטיביות ברמה גבוהה יותר כמו ארגון, תעדוף ותכנון.

מאמץ “מתון”

“מאמץ מתון” כולל פעילויות כמו הליכה מהירה, ריצה איטית או טיפוס במדרגות. למרות שזו עשויה להיות לא פעילות קלה עבור חלקם, היא תאפשר לאדם להשיג את מטרותיו. 

אפקט שלילי

מצד שני, אי ביצוע מספיק פעילות גופנית יכולה להשפיע לרעה על היכולות המנטליות. תוצאות מחקר גילו שהקוגניציה ירדה ב-1 עד 2%, שזה אחוז קטן למדי, אך כאשר 8 דקות של פעילות גופנית מתונה עד נמרצת מוחלפות בישיבה, היא הופכת מזיקה יותר באופן יחסי.

המחקר גם מצא שככל שאדם משקיע יותר זמן בפעילות גופנית – במידה מסוימת – כך היתרונות הנפשיים גדלים, וכמובן היתרונות הגופניים.

ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם מחקרים אחרים,לפיהם פעילות גופנית יכולה להאט או אפילו לעצור את הידרדרות המוח פיזית. בניגוד לחוכמה המקובלת לפיה ניתן ליצור תאי מוח חדשים, תוצאות מחקר מראות שפעילות גופנית יכולה להגדיל את גודל ההיפוקמפוס, אפילו בשנות ה-60 וה-70 שלך, ולצמצם את ההשפעה של אובדן זיכרון הקשור לגיל.

מטה-אנליזה של מחקר שפורסם ב-Translational Sports Medicine הגיעה למסקנה שאפילו “שתי דקות של אימון אירובי בעצימות בינונית עד גבוהה משפרת את תפקודי הקשב, המיקוד, הלמידה והזיכרון למשך עד שעתיים”.

تمرين يكافح شيخوخة الدماغ والخرف!

קרדיט: אלערביה  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות