ארה”ב: רוסיה שיגרה לחלל נשק מסתורי

בכירים אמריקאים אמרו השבוע כי ממשלת ארה”ב מעריכה שרוסיה שיגרה לאחרונה “נשק המיועד לפעול נגד מטרות המרחפות בחלל” למסלול שיכול לשמש לתקיפה של לוויינים, מה שמעלה חששות לגבי מלחמה חדשה בין רוסיה למערב, לפי הוושינגטון פוסט.

דובר הפנטגון, האלוף פטריק ריידר, אמר ביום שלישי לכתבים כי מוסקבה שיגרה בשבוע שעבר לוויין למסלול נמוך של כדור הארץ ש”הוא ככל הנראה נשק נגד מטרות בחלל, והוא מסוגל כביכול לתקוף לוויינים אחרים ההמשייטים במסלול נמוך”.

مخاوف أمريكية متزايدة من زراعة روسيا للأسلحة النووية في الفضاء - صوت الخليج

קרדיט: סאוט אלחליג’

ריידר הוסיף: “רוסיה פרסה את נשק החלל החדש הזה באותו מסלול כמו הלוויינים של ממשלת ארה”ב”, וציין שהוא עלול להוות איום פוטנציאלי וצבא ארה”ב ימשיך להיות במעקב.

הוא המשיך: “נמשיך לאזן בין הצורך להגן על האינטרסים שלנו בחלל לבין הרצון שלנו לשמור על סביבת חלל יציבה ובת קיימא”.

הקרמלין דחה את הטענות ביום רביעי, וציין כי השיגור לחלל האחרון לא הפר את החוק הבינלאומי.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר לכתבים ביום רביעי: “אנחנו לא מפרים בכלל את האיסור על שיגור נשק לחלל. 

המתח עלה לאחר שיגור רוסי ב-17 במאי.

משרד ההגנה הרוסי וסוכנות החלל הממלכתית Roscosmos פרסמו בשבוע שעבר נתונים המאשרים כי כוחות האוויר והחלל הרוסיים ביצעו שיגור של “סויוז B” מבסיס החלל הרוסי פלסטסק בצפון הרחוק של המדינה.

מומחים אומרים שהטענות האמריקאיות אינן חד משמעיות. חלקם הבהירו כי האמריקאים לא טענו שמדובר בנשק רוסי . 

مسؤولون أميركيون يتهمون روسيا بإطلاق سلاح فضائي غامض

קרדיט: אלערביה

ג’ונתן מקדואל, אסטרונום במרכז הרווארד-סמית’סוניאן לאסטרופיזיקה, הצהיר כי הלוויין הרוסי “נראה כאחד מסדרת לווייני בדיקה רוסיים שמנטרים לווייני ריגול אמריקאיים ממרחק של 50 קילומטרים או יותר”.

“אני לא חושב שזה נשק שמהווה איום אמיתי על לוויינים אמריקאים”, הוסיף מקדואל.

בלידן בואן, פרופסור חבר ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת לסטר שכתב ספרים על לוחמת חלל ופוליטיקה אסטרונומית, אמר כי שני הצדדים היו מעורפלים בתיאור השיגור והשפעתו.

בתמונה זו שפורסמה על ידי שירות העיתונות של משרד ההגנה הרוסי ביום שישי, 17 במאי 2024, רקטה מסוג Soyuz-2.1b הנושאת חלליות של משרד ההגנה הרוסי ממריאה משטח שיגור של קוסמודרום פלסטסק מחוץ לפלסטסק, צפון רוסיה. (תמונה של שירות העיתונות של משרד ההגנה הרוסי באמצעות AP)

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונות: טאס