איראן: הפכנו מיבואני נשק ליצואני נשק

סגן מפקד הבסיג’ , הארגון החצי-צבאי של איראן, גאסם ג’ורישי, התגאה בהפיכתה של איראן מייבואנית נשק ליצואנית.

“הייתה תקופה שבה הוטלו עלינו סנקציות כדי למנוע מאיתנו להשיג נשק, אבל היום הפכנו מיבואן ליצואן של נשק”, הצהיר גוריישי בשבת.

“מעצמה עולמית אחת (רוסיה) מבקשת מאיתנו לתת להם את היכולת הזו בסכסוך, בעוד מעצמה אחרת (ארה”ב) מתחננת לנו שלא לעשות זאת”.

מאז אמצע 2022, טהראן סיפקה לרוסיה מאות מל”טים מתאבדים מדגם שאהד. המל”טים שימשו נגד מטרות ותשתיות אזרחיות באוקראינה, מה שהחמיר את המשבר ההומניטרי.

למרות הכחשות מצד גורמים רשמיים איראנים, עדויות מחלקי מזל”ט שנמצאו מצביעות על קו אספקה ​​ישיר מאיראן לרוסיה ויש סימנים שנחשפים לכך שטהרן עשויה לספק טילים ארוכי טווח לרוסיה.

אמברגו הנשק של מועצת הביטחון של האו”ם על איראן פג באוקטובר 2020 על רקע מתחים גיאופוליטיים וניסיונות כושלים של ארצות הברית להאריך אותו.

בשנה שעברה, ארה”ב כינתה את איראן “נותנת החסות העיקרית  בעולם לטרור, שכן היא מחמשת מדינות כמו לבנון, סוריה, עיראק ופלסטין.

בתימן, המורדים החות’ים, הנתמכים על ידי איראן, השתמשו במערך של טילים ומל”טים איראניים כדי לשבש את השייט הבינלאומי בים האדום, מה שגרם לתגובות צבאיות הן מארה”ב והן מבריטניה.

בהתקפה הישירה הראשונה שלה  על שטח ישראל, איראן שיגרה יותר מ-350 מל”טים, טילים וטילים בליסטיים ב-13 באפריל. רוב המתקפה יורטה על ידי ישראל והקואליציה בראשות ארה”ב.

'Our hand is on the trigger': Iran to Israel

 

קרדיט: איראן אינטרנשיונל   קרדיט לתמונות: סומוי ניוז