האזרח ישראלי-צרפתי שנעצר במלזיה: סוכן מוסד או מחסל בשרות ארגון פשע?

השלטונות הצרפתיים נבוכים לאחר מעצרו של שלום אביטן, בעל אזרחות כפולה, צרפתית וישראלית, באשמת ריגול במלזיה, לאחר ששגריר צרפת בקואלה לומפור, ומשרד החוץ הצרפתי מסרבים לטפל באיש. 

לפי מידע שהגיע לידי אתר החדשות פוליטיקלי קיז”, הודיע ​​השגריר הצרפתי ליועצים הרשמיים של יוצאי צרפת על רצונו להתרחק מהנושא המורכב הזה, והשגריר הסביר שאם אביטן היה קצין מודיעין אמיתי, הוא לא היה נעצר בדרך זו.

למרות זאת, גורם דיפלומטי ציין כי אביטן עשוי לקבל את ההגנה הקונסולרית העומדת לרשות כל אזרחי צרפת העצורים בחו”ל, אם יבקש זאת. המקור אישר כי שגרירות צרפת הייתה בקשר עם עורך דינו של אביטן והסוכנויות הרלוונטיות במלזיה הבטיחו שזכויותיו יכובדו.

אביטן הגיע למלזיה מאיחוד האמירויות הערביות ב-12 במרץ עם דרכון צרפתי אמיתי לאחר שירש את אזרחותו מאחד מהוריו. משרד החוץ הצרפתי יצר קשר עם משפחתו.

על פי המידע, מעצרו של אביטן עורר ספקולציות בדבר היותו איש מודיעין ישראלי.

עם זאת, ה”טיימס אוף ישראל” דיווח כי אביטן השתייך לכנופיית פשע ישראלית הידועה בשם האחים מוסלי, והיה במלזיה כדי לחסל מנהיג כנופיה יריבה. ב-12 באפריל, אביטן טען לחפותו באשמת החזקת נשק בבית משפט בקואלה למפור.

בפרשה נרשמו מספר מעצרים נוספים, ביניהם שני מלזים שסיפקו לכאורה לאביטן נשק, שני אזרחים טורקים המחזיקים בדרכונים פולניים, אמריקאים וגיאורגים, ומשטרת מלזיה חושדת גם בחמישה ישראלים נוספים שנכנסו לאחרונה למדינה.

מאז סוף מרץ, הוחמרו אמצעי האבטחה סביב דמויות פוליטיות מלזיה וביקורת הגבולות תוגברה, במיוחד עבור בעלי דרכונים צרפתיים ואירופים אחרים.

اعتقال جاسوس إسرائيلي في ماليزيا/ دخل كوالالمبور قادماً من الإمارات بجواز سفر فرنسي مزور! - الکویت 24

קרדיט: פוליטיקלי קייז   קרדיט לתמונות: כווית 24