הקריסה הקטסטרופלית בהכנסות מתעלת סואץ פוגעת אנושות בכלכלת מצרים

שר התכנון המצרי, הלה אל-סעיד, אמר ביום ראשון כי הכנסות תעלת סואץ ירדו ב-50% עקב הפרעה בתנועת הספנות בים האדום.

השר אמר את ההערה הזו במהלך הפגישה המיוחדת של הפורום הכלכלי העולמי בריאד, לפי  רויטרס.

נתונים רשמיים בריטיים הראו, לפני מספר ימים, שתנועת הספינות דרך תעלת סואץ ירדה בשני שליש מאז תחילת אפריל.

המשרד הבריטי לסטטיסטיקה לאומית (ONS) אמר כי מספר הספינות שחצו את נתיב המים ירד ב-66% במהלך השבוע הראשון של אפריל, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לפי העיתון הבריטי "האינדיפנדנט".

נתוני הלשכה הבריטית לסטטיסטיקה הראו ירידה של 59 אחוז במספר הספינות שנכנסו ויצאו דרך מיצר באב אל-מנדב במהלך אותה תקופה.

המשרד לסטטיסטיקה לאומית ביסס את הנתונים שלו על ניתוח של מספר הספינות באמצעות טכנולוגיה העוקבת אחר מיקומי המשלוחים כל כמה שניות.

בפברואר האחרון אמר נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, כי הכנסות תעלת סואץ ירדו ב-40-50 אחוזים עקב "משברים" בגבולות המדינה, לאחר שהניבו כ-10 מיליארד דולר בשנה.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר במהלך נאום בפני העצרת הכללית של האו"ם, מוקדם יותר בפברואר, כי תנועת הסחר בתעלת סואץ ירדה ב-42% מאז תחילת התקפות החות'ים על ספינות מסחריות ים סוף, באמצע נובמבר האחרון.

מצרים סובלת מאחד המשברים הכלכליים הקשים בתולדותיה, לאחר ששיעור האינפלציה השנתי רשם רמת שיא העומד כיום על 35.2 אחוזים, המונע מירידת ערך המטבע המקומי והמחסור במטבע חוץ לאור יבוא של רוב מוצרי המזון.

החובות הזרים של מצרים יותר מפי שלושה בעשור האחרון והגיעו לכ-165 מיליארד דולר, לפי נתונים רשמיים, כולל יותר מ-42 מיליארד דולר לפירעון השנה.

إعلامى الوزراء» يرصد تقارير عالمية حول قناة السويس: أفضل مؤسسة عربية لعام  2022.. و12 % من حركة التجارة الدولية تمر بها - الأهرام اليومي

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: אלאהראם ויום 7