המוסד חיסל? הערכות בלבנון: איש הכספים הבכיר שפעל מול חמאס חוסל ע"י חיזבאללה

חקירות ראשוניות העריכו, בתחילה, פה אחד  כי המוסד הישראלי ביצע את חיסולו של חלפן הכספים, מוחמד סורור, במיוחד מאחר שלאחרון יש קשרים פיננסיים עם חמאס ופלגים פלסטיניים בעזה והוא נמצא ברשימות הסנקציות של ארה"ב, מה שפתח את הדלת למידת היכולת של סוכנות הביון הזו לנוע בלבנון ולבצע פעולות לפי פקודות. 

לעומתם מומחים צבאיים לא שללו שמאחורי ההתנקשות עמדו מיליציות מקומיות אחרות.

בהקשר זה הציג החוקר לעניינים ביטחוניים ומדיניים, תא"ל חאלד חמאדה, מספר שאלות: "איך אדם מבוקש על ידי גופים בינלאומיים כמו סורור יוצא לאזור שמחוץ לתחום הביטחוני של חיזבאללה, בנפרד, ללא ליווי, והולך לבית שהוא לא סומך על תושביו שישדדו אותו ?"

אדם בסדר גודל של סורור, מדוע לא דווח על מותו עמיד לאחר מותו?

מדוע אדם בתפקיד של סורור כקופאי של חיזבאללה וחמאס מדוע הוא מבצע פעולות קטנות ואישיות? האזור מלא במצלמות שעקבו אחר כניסתו של סורור, אז למה הם לא לכדו את פניהם של הרוצחים כשיצאו מהבית?"

חמאדה מוסיף: "ייתכן שהמוסד אינו הגורם שתכנן ובצע את המבצע, אלא גורמים אחרים שיש להם אינטרס בחיסול סורור, במיוחד שהוא הפך ל"קלף שרוף" עקב הסנקציות והגבלת תפקידו הכספי בין "חיזבאללה" ל"חמאס".

עם זאת, הוא מחזיק במידע חשוב. זה עלול להוביל לחשיפת רשתות פיננסיות אם הוא ייעצר על ידי ישראל או ארה"ב, וחיזבאללה עצמו או גורמים מקומיים אחרים עשויים לעמוד מאחורי המבצע".

קרדיט: ביירות גייט