מגזין אמריקאי: סימנים מעידים על כוונה סינית להשתלט בכוח על טאייוון תוך מספר שנים

מגזין Business Insider פרסם דיווח המצביע על סימנים המעידים לנכונותה של סין לבצע פעולה צבאית נגד טייוואן בתוך שנים ספורות, והצביע על אינדיקציות וסימני אזהרה לכך, במיוחד לאור המתיחות בין שתי המדינות שהגיעו לנקודת הרתיחה."

הדו"ח קבע כי בעוד פלישה סינית לטייוואן תהיה פעולה מורכבת ומסוכנת להפליא, מומחים מתריעים לגבי ההכנות שמבצעת סין, שקשורות כמעט בוודאות להשתלטות על האי, כלומר תגבור סינים של כוחות חיל הים, אגירת מלאי אנרגיה ומזון, ותרגילים צבאיים נרחבים ישירות מול חופי טייוואן.

מומחים אומרים כי ייתכן שסין מתכוננת לעימות על האי, לפי הדו"ח, שקבע כי סין עוסקת במודרניזציה מהירה של הכוחות המזוינים שלה במהלך שני העשורים האחרונים. הם הסבירו שהצי הסיני, למשל, חרג מגודלו של הצי האמריקאי, ויכולת בניית הספינות שלו היא הגדולה בעולם.

התקדמות זו, אמר המגזין, עוררה חששות בקרב גורמי צבא אמריקאים ופתחה אפשרויות בפני המנהיג הסיני, שי ג'ינפינג, כיצד לאחד מחדש את טייוואן, האי עם אוכלוסייה של 24 מיליון בני אדם שבייג'ין רואה בה מדינה עריקה.

אבל דיווחים יצאו ממשרדי ההגנה הטייוואניים, האמריקנים והסינים, לפיהם ספינות וכלי טיס סיניים שינסו לפלוש לאי או להקים מצור עליה כדי לאלץ אותה להיכנע יהיו פגיעים מאוד לארסנל הנשק המתקדם של טייוואן, כמו מטוסי F- 16 , סוללות טילי פטריוט וטילי הרפון נגד ספינות.

לפיכך, המגזין תהה האם סין בנתה כוח פלישה המסוגל לעמוד בנזק שיגרם על ידי הנשק הזה במה שיכולה להיות הפלישה האמפיבית הראשונה מזה שבעה עשורים.

تايوان بين أميركا والصين.. المواجهة الإستراتيجية وسياقات الصراع - صحيفة  الإستقلال

קרדיט: אלאיסתיקלאל

 

טייוואן תהיה בלב תשומת הלב, במיוחד לאחר שהקונגרס האמריקני, ביום שלישי, נתן אור ירוק לחבילת הסיוע הצבאית.

בלינקן מעביר את דאגות ארה"ב לגבי נוהלי סחר סיניים שנחשבים בוושינגטון כאנטי-תחרותיים, שהם נושא מרכזי עבור הנשיא ביידן בשנת בחירות זו.

המשימה של בלינקן בסין כוללת הרגעת מתחים בין שתי המעצמות הכלכליות המובילות בעולם, לאחר שהן פחתו בבירור מאז ביקורו הקודם, ביוני.

במהלך החלק הראשון של סיבוב ההופעות שלו בשנחאי, אנתוני בלינקן נפגש עם בכיר מקומי במפלגה הקומוניסטית הסינית, והבטיח לו שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן מחויב לכונן דיאלוג "ישיר ובר קיימא" בין שתי המדינות.

לדבריו, "אני חושב שחשוב להדגיש את הערך… למעשה את ההכרח… של דיאלוג ישיר, דיבור זה עם זה, הבהרת ההבדלים בינינו, שהם אמיתיים, ושאיפה להתגבר עליהם".

מזכיר המפלגה הקומוניסטית, צ'ן ג'ינינג, מצדו, הדגיש את התפקיד החשוב של חברות אמריקאיות בכלכלה המקומית, ואמר: "בין אם נבחר בשיתוף פעולה או עימות, הבחירה שלנו תשפיע על רווחתם של שני העמים, שתי המדינות, וכן עתיד האנושות".

 

לאחר מכן נפגש בלינקן עם סטודנטים מאוניברסיטת ניו יורק בשנחאי והביע בפניהם את רצונו לראות עוד אמריקאים לומדים בסין, וציין כי האוניברסיטאות האמריקאיות מוכנות לקבל סטודנטים סינים.

בייג'ין גינתה שוב ושוב את החקירות הקשות להן נתונים חלק מאזרחיה, כולל סטודנטים, עם הגעתם לשטח אמריקאי, למרות שבידיהם כל המסמכים הדרושים.

"הנשיא ביידן והנשיא שי ג'ינפינג נחושים לחזק את היחסים בינינו", הצהיר בלינקן.

לפני שנסע לבייג'ינג, מזכיר ארה"ב נפגש עם מנהלי חברות אמריקאיות והבטיח להם ששתי המדינות זקוקות ל"יחסים כלכליים מתפקדים כראוי המשרתים את האינטרסים של שני הצדדים".

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות