"קורה בארצות הברית דבר שלא ניתן להתעלם ממנו". דעה

אני מתאפק שלא לכתוב את המאמר הזה אבל קורה בארצות הברית דבר שלא ניתן להתעלם ממנו

יש בארצות הברית את השמאל הרדיקלי, שהולך וצובר תאוצה בעיקר במפלגה הדמוקרטית, שמשתמש בסכסוך הישראלי-פלסטיני על מנת להגדיר את עצמו, ואם הדבר הזה יהפוך להיות לכדור שלג, שיגדל ויגדל, סופו שיהיה מסוכן לישראל, למרות שהוא גם מסוכן לדעתי, לא פחות מכך, גם לארצות הברית עצמה.

לי אישית יש חברים אמריקאים בפייסבוק (ובעבר גם במציאות) שחלקם אפרו-אמריקאים, וחלקם לא, שהלכו והפכו להיות אנטי ישראלים עם כל קמפיין ה״free palestine״ הזה, ומשתפים כל מיני סרטונים של ילדים פלסטינים שנפצעו, שידיהם ורגליהם נקטעו בהדף הפצצות וכו', שפרצופם נותח וכו', תפרים ברקמות לאחר שנבקעו בהדף הפצצות.

 

אילו רק היה אכפת להם באותה מידה מ-133 חטופים ומישראלים שנהרגו ושנפצעו ושבכלל חיים כמעט יום-יום במציאות של קסאמים וגראדים ורקטות באשקלון, שדרות, נתיבות ועוטף עזה כבר במשך שנים. כבר עכשיו צמצמתי את האינטראקציה שלי עם אנשים אלה למינימום והמצב בלתי נסבל.

המחנה הזה, הגדל והולך, כבר דוחק בממשל האמריקאי לשנות את מדיניותו כלפי ישראל ופתאום, כשבחירות 2024 בנובמבר הקרוב כבר נראות מעבר לפינה, מרשה לעצמו הממשל לאיים בלשים את גדוד נצח יהודה תחת סנקציות, ובעתיד גם יחידות קרביות ולא קרביות אחרות בצה"ל, לא להטיל וטו על החלטה אנטי ישראלית במועצת הבטחון, ולאיים בהפסקת התמיכה אם צה"ל יכנס לרפיח.

תחת שר החוץ אנטוני בלינקן ,מרשה לעצמו הממשל האמריקאי להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל ולחתור תחת ממשלת ישראל. הוא ארגן לעצמו בחודש שעבר פגישה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי מבלי לתאם עם שר הבטחון וראש הממשלה, שנודע ללשכת ראש הממשלה ושר החוץ רק לאחר פרסום של לו"ז הרמטכ"ל בידי ראש לשכתו באותו השבוע.

היעלה על הדעת שראש ממשלה בישראל יזום פגישה עם הרמטכ"ל האמריקאי, מעל לראשי הממשל האמריקאי, מבלי שהדבר תואם עם משרד ההגנה, ושר ההגנה לויד אוסטין?

היעלה על הדעת שישראל תשקול להטיל סנקציות על המארינס האמריקאי?

 

לא סוד הוא שאנטוני בלינקן אינו מסמפט את הממשלה הנוכחית בישראל, ואת העומד בראשה והיה רוצה לראות ממשלה אחרת. הוא חוזר על הצורך לערוך בחירות בישראל שוב ושוב.

גם כשכל אחד מאיתנו מנטרל את מה שהוא חש או לא חש כלפי נתניהו או מי מהשרים שלו בממשלה, היתכן ושר החוץ ישראל כץ היה מתערב ברגל גסה במצב הפוליטי בארצות הברית וקורא להקדמת הבחירות שם, כי הוא לא מסמפט את בלינקן או את ביידן?

היעלה על הדעת שזה היה קורה כשארצות הברית נמצאת במלחמה כלשהי בעולם לא כל שכן כששטחה מאויים?

 

הגיע הזמן שמישהו יעמיד את ממשלו של ביידן, ובייחוד את שר החוץ שלו, אנטוני בלינקן במקומו ויאמר לו שאנחנו אמנם במלחמה על קיומנו, אבל אנחנו לא רפובליקת בננות!

הייתי מוותר על הסיוע הבטחוני בסך 26 מיליארד דולר ובלבד שתיפסק החתרנות ותיפסק ההתערבות האמריקאית בענייני הפנים של ישראל שברגל כה גסה.

Pushing Back on US Interference | Jerusalem Dateline - March 15, 2024

קרדיט:ערוץ הטלגרם "מלך השכונה"    קרדיט לתמונות: Jerusalem Dateline