"אל-אח'באר": חיזבאללה יתקוף בעומק ישראל אם יותקפו שוב מטרות בעומק לבנון

חיזבאללה מציב משוואה חדשה בעימות עם האויב , הבטחנו והגענו עד חיפה : " כל פעם שהאויב מנסה לפרש את פעולותינו הוא נתקל במציאות חדשה , ההתנגדות ממשיכה להערך ולהגיב בצורה שלא ניתן יהיה לצפות מראש את צעדינו ".

" ההתנגדות (חיזבאללה) מעמיקה את המבוי הסתום הניצב בפני הישות בכל הזירות, לרבות חזית לבנון, שם היא נכשלה לחלוטין בניסיון לנתק בינה לבין חזית עזה, או בתקיפת מטרות שטח מדרום לליטני במטרה להגביל ולהרתיע את פעולות ההתנגדות. "

חיזבאללה בדרום לבנון

 

" חיזבאללה הפתיע את האויב בכך שבחר ביעד צבאי ספציפי שהיה חסר תקדים בשבעה החודשים האחרונים. כתוצאה מהפתעה זו, כלי תקשורת בתוך ישות האויב ראו ומבינים כעת כי התקפות חיזבאללה אינם  כפופות עוד להיגיון קפדני ושמרני , בדיוק ההפך , החישובים של האויב הם נחלת העבר לאחר ה-7 באוקטובר, ולאחר המתקפה האיראנית האדירה על ישראל , ההתנגדות נחושה להתעמת עם האויב בכל דרך שיבחר . "

 

"חיזבאללה בפעולותיו האחרונות שולח מסר ברור כי הוא מקיים את מה שהתחייב קודם לכן . הממסד המדיני של האויב הישראלי צריך להערך לחשב ולהגיב לצורת התקשרות חדשה , כי מעתה כל תקיפות עומק בלבנון יובילו לתקיפות גדולות וכואבות יותר בעומק פלסטין שבהכרח יובילו לעימות רחב יותר.  "

לסיכום, שלב זה של העימות תורם להעמקת המבוי הסתום הישראלי בחזית לבנון ומספק להנהגת האויב מסר מוחשי של התוצאות הצפויות לו אם הוא יעז להרחיב את היקף התקיפות לעומק דרום לבנון . האויב צריך לקחת בחשבון שעשויה להגיע תקיפה איכותית נוספת לחיפה , וכי ניתן יהיה לצפות לה שתגיע  בהקשר של תקיפה ותזמון שלא חושבו היטב ע"י האויב . "

הפצצת דרום לבנון

מקור : אל-אח'באר     קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: אלג'נוביה