קצין מצרי בדרגת אלוף: פעולה ברפיח בגדר חיים או מוות עבור ישראל

המומחה הצבאי המצרי, האלוף בדימוס מוחמד קשקוש  אמר כי  "ביצוע פעולה צבאית ברפיח הפלסטינית הוא בגדר חיים או מוות עבור הצד הישראלי , אם ישראל לא תבצע את הפעולה הזו, יהיה זה כאילו לא השיגה כלום במלחמה הזו , וזה יהיה בגדר תבוסה צבאית קשה עבורה על כך שלא השיגה את מטרותיה המוצהרות מתחילת המלחמה כאשר חלק מהן זה חיסול תנועת החמאס ושחרור בני הערובה.

  " הפתרון הדיפלומטי האסטרטגי שמצרים מחפשת הוא לסיים את המלחמה הזו בשלב זה, לפתור את בעיית בני הערובה הישראלים ולבסס פתרון כולל לסכסוך על ידי הכרזת פתרון שתי המדינות.  יש חששות רבים לגבי יישום המבצע הצבאי של ישראל ברפיח, זה הולך להיות קשה לשני הצדדים, כולל לצד הישראלי. הפלישה עלולה להוביל להרג של בני ערובה ישראלים, ויש קושי רב להימנע מנפגעים אזרחיים .

אחד התנאים האמריקאים לביצוע מבצע צבאי ברפיח הוא להמנע מפגיעת אזרחים ולכן ישראל תצטרך ליישם אותו באופן כירורגי כדי לצמצם את הנפגעים האזרחיים ".

ד"ר קשקוש:

 

ביום חמישי האחרון ישראל עדכנה את מצרים בכניסה לרפיח שתבוצע במהלך הימים הבאים .

ראש המועצה המצרית לענייני חוץ  והשגריר מוחמד אלאראבי עודכנו מהישראלים ש-" בכוונתה של ישראל לבצע מבצע צבאי ברפיח וזה יהיה בקרוב מאוד.

אל-אראבי אישר לאשרק אל-אווסט כי המבצע הישראלי ברפיח לא יהיה דומה למבצעים קודמים שראינו בצורה של פלישה רחבה  ומקיפה . המבצע יתנהל בצורה של מבצעים  סלקטיביים על אזורים מסוימים . ישנו לחץ על ישראל מכל מדינות העולם, כולל ארה"ב, בנוגע למבצע ברפיח הקרוב, למנוע אבדות חדשות בקרב אזרחים ".

הקרבות בעזה

קרדיט: דובר צהל

 

ראש ועדת זכויות האדם בבית הנבחרים המצרי (הפרלמנט), הנציג טארק רדואן , הדגיש כי "לאחר ההכרזה הישראלית על מבצע ברפיח להשגת מטרות המלחמה ולאור החלטות מועצת הביטחון והאו"ם הדורשות הפסקת הפעולות הצבאיות בעזה, יהיו תגובות בינלאומיות קשות אם ישראל תלך רחוק מדי במטרותיה הצבאיות על ידי ביצוע פשעים חדשים נגד אזרחים בעזה , בעקבות המבצע הקרקעי עליו הכריזה ישראל ברפיח ".

מפה של רצועת עזה

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות : ויקיפדיה