האיחוד האירופי לישראל: או מולדת לפלסטינים או מצב אסוני לנצח

אנריקה מורה, עוזר קצין מדיניות חוץ באיחוד האירופי, הדגיש כי על ישראל להיות מודעת לנחיצות של הקמת מולדת לפלסטינים, כי אחרת התוצאה תשפיע על כולם

 

כשהמלחמה ברצועת עזה מתקרבת לחודש השביעי שלה, אנריקה מורה, עוזר שר החוץ של האיחוד האירופי, אמר ביום ראשון כי ישראל חייבת להיות מודעת לנחיצות של הקמת מולדת לפלסטינים, אחרת יהיה אסון מתמשך , וכי לעניין יהיה השפעה על כולם במשך עשרות שנים.

“אני לא בטוח אם הרשויות הישראליות מבינות שזו תהיה נקודת מפנה שאחריה תסתיים האסטרטגיה הישנה”, כתבה מורה בפלטפורמת X.

הוא הוסיף, “או מולדת לפלסטינים, כלומר מדינה, או קטסטרופה מתמשכת לנצח… והבחירה הזו תשפיע על כולנו ויהדהד במשך עשרות שנים”.

ישראל ממשיכה בהתקפותיה על רצועת עזה מאז השביעי באוקטובר האחרון, כאשר חיל האוויר ביצע 80 פשיטות באזורים שונים של רצועת עזה במהלך 24 השעות האחרונות.

הוא הסביר כי התקיפות  כוונו למבנים צבאיים ותשתיות של ארגונים פלסטיניים, והצבא אמר כי הוא הרג עשרות חמושים במהלך הפשיטות והמבצע הקרקעי המתרחש באזורים שונים ברצועת עזה, כמו כן הרג חמושים באזור בית החולים שיפא ברצועת עזה. כמו כן אישר את המשך פעילותו בשכונת אל-רימל בעיר עזה, ואמר כי מהאזור נורו טילי נ”ט והודיעו על הרג של אחד החמושים שביצעו את השיגור.

לפי המניין האחרון של משרד הבריאות בעזה, מספר ההרוגים כתוצאה מהפצצת הרצועה ע”י ישראל עלה ל-32,705 מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, בעוד שמספר הפצועים הגיע ל-75,190.

الاتحاد الأوروبي لإسرائيل: إما وطن للفلسطينيين أو نكبة للأبد

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונות: ח’בר ודובר צה”ל