הדגל שעל השולחן האיראני

אתמול ביקר במשרד החוץ האיראני בטהראן, מזכ”ל הגא”פ (הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני) הצדיק הידוע זיאד נח’אלה, כאורח רשמי של שר החוץ האיראני אמיר עבד א-להיאן, ואם נעזוב את הנאומים והקשקושים שא-נח’אלה אמר, כמו “אני מבטיח שאנחנו ננצח במלחמה, ויציבות האומה הפלסטינית תהפוך לדוגמה לעולם כולו…” או התחנפויות וליקוקי תחת שלו לאיראנים, תרשו לי גם לדבר על הדגל שעל השולחן, אבל גם לשאול שאלות.

ייתכן שכבר ראיתם ידיעות על שבזמן פגישת העבודה בביקור המדובר במשרד החוץ האיראני, האיראנים הניחו על השולחן דיונים את דגל סודאן במקום דגל אש”פ.

נהוג לחשוב שהאירנים חושבים ושאצל המשטר של הרפובליקה האסלאמית של איראן הכל מתוכנן, ולכן השאלה האם הנחת דגל סודאן במקום דגל אש”פ על השולחן, הייתה מתוכננת? ואם כן השאלה הבאה תהייה למה החליטו האיראנים להשתמש בדגל הלא נכון בפגישת העבודה במשרד החוץ האיראני?

Israel Defense Forces on X: "For Iran and Hamas, Palestinians are just  pawns https://t.co/vaPIxIf2G3" / X

קרדיט: רשתות חברתיות

 

אתם יודעים מה? תרשו לי לחדד את השאלה (או את הקוץ בעינו של א-נח’אלה, או בעיני המשטר האיראני) ולהפנות את תשומת ליבכם שבכניסה לבניין משרד החוץ, הוצבו משני צדי השטיח האדום שקיבל את פניו של א-נח’אלה, דגל איראן ומולו דגל אש”פ, והיה מעניין לראות שאת דגל איראן הצליחו עובדי משרד החוץ האיראני להציג על מוט דגל ישר, אבל דגל אש”פ שמולו איכשהו נתלה על מוט דגל שהוצב עקום… ואשאל למה דגל אש”ף היה דגל קטן יותר מפוליאסטר זול, בעוד שדגל איראן היה גדול יותר ועשוי בד…?

והנה עוד שאלה, אז אם האיראנים מכירים את דגל אש”פ, ולמשרד החוץ יש דגלים כאלה, אז אולי פשוט לא היו להם דגלי אש”פ קטנים להנחה על השולחן? והתשובה היא שלא, שהרי רואים את א-נח’אלה יושב לחתום בספר האורחים של משרד החוץ האיראני, כשמול דגל איראן על השולחן רואים דגל אש”ף.

אז באמת למה הניחו האיראנים על שולחן הדיונים את דגל סודאן במקום דגל אש”פ?

Why Does Iran Support Palestine & the “Axis of Resistance?” - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

ברשתות החברתיות ובעיתונות השכונה המזרח תיכונים לועגים וצוחקים על האיראנים, ועושים להם בושות, ומדברים על השפלת הפלסטינים, ויש האומרים שא-נח’אלה פשוט פחד להגיד למארחיו משהו, ויש האומרים שהצבת דגל סודאן על השולחן רק מראה שהפלסטינים לא באמת מעניינים את האיראנים, ויש המוסיפים שפלסטין לא מעניינת את א-נח’אלה שבא לדאוג להמשך מילוי כיסיו ע”י הפטרון האיראני.

ואם כבר בושות, אז יש המפנים את תשומת הלב לכך שדגל סודאן בכלל הוצב הפוך, עם הפס השחור למעלה והאדום למטה, ושואלים הבאם האיראנים מנסים לרמוז משהו לסודאנים? שהרי לפי הנהוג בעולם,דגל שמונף הפוך מסמל מצוקה וקריאה לעזרה, ויש המוסיפים תהייה – האם זה קשור בניסיון האיראני להקים נמל ים איראני בסודאן?

אין לי תשובה מדוע הוצב מול פניו של החלאה א-נח’אלה דגל סודאן על שולחן הדיונים, ואצל האירנים זה יכול להיות מכוון, ומצד שני, באיראן המתפרקת בגלל תכנון וניהול לקויים, איכות ייצור ואיכות עבודה ירודה, שגורמות לתאונות שונות ומשונות באופן יומיומי, באותה מידה זה פשוט יכול להיות תקלה לא מתוכננת של איזה פקיד זוטר שלא שם לב, ושהמנהל שלו לא שם לב, ושהמנהל של המנהל לא שם לב, ושראש הטקס במשרד החוץ לא שם לב לכך שכל השרשרת שתחתיו כשלה בדבר הבסיסי של הצבת הדגל הנכון (ושיונח נכון) על שולחן הדיונים.

Why does Iran side with the Palestinians? - Quora

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות: quora