“התקיפה הישראלית הנרחבת ביותר על אתרים איראנים בשנים האחרונות” – פרטים חדשים

בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שחלף ערכה ישראל , כך על פי מקורות זרים,  את אחת המתקפות הנרחבות שלה נגד מספר רב של מטרות איראניות בצפון סוריה. על פי דיווחים ראשונים, שהתברר אחר כך שהערכת חסר, נהרגו 33 חיילים ששהו באתרים המותקפים , אך מאוחר יותר התבהרה קצת יותר תמונת המצב.

 

היום הביאו אמצעי תקשורת סורים , בהסתמך על מקורות מקומיים מידע נוסף  שאישרו כי עשרות חברי מיליציה איראנים וחיזבאללה נהרגו בהפצצה האחרונה על אתרים ליד נמל התעופה הבינלאומי של חלב, בצפון סוריה.

אתר North Press, המקורב לכוחות SDF הכורדים, ציטט “מקורות ביטחוניים” לפיהם התקיפות הישראליות עם עלות השחר של יום שישי, גרמו למותם של 46 חברי חיזבאללה, מיליציות איראניות ולוחמים מקומיים מהעיירה השיעית נובל שבאזור כפרי של חלב , והתגייסו למיליציות האיראניות.

על פי אותן מקורות ישראל בצעה כ-15 תקיפות אוויריות על מחסני נשק ומחנה אימונים למיליציות הסרות למרות חיזבאללה הלבנונית בצפון סוריה. כמו כן התקיפות האחרות כוונו למחסני נשק באזור א-ספירה ובאזור ג’יברין, ועל מחנה אימונים בג’יברין שהיה בפיקוח מפקדים בכירים מחיזבאללה עם אנשים מהעיירה נובל הסורית.

במחנה האימונים שהותקף שהו בזמן ההפצצה מתנדבים בעלי חוזים שנתיים אשר יועדו לשמש ככוחות עזר לחיזבאללה ולמיליציות איראניות במספר אזורים בסוריה. מיד לאחר ההפצצה על מחנה האימונים אנשי מיליציית “חטיבת אלבקיר” הנאמנים לחיזבאללה נפרסו באזור.

מיליציית אל-בקיר שלחה 150 לוחמים לאזור הכפרי של דיר א-זור ולקווי העימות עם הכוחות הדמוקרטיים הכורדים הסורים (SDF).

בנוסף, הכחיש הגורם הביטחוני את הדיווח של משטר אסד על הרג חיילים סורים בהפצצה, והדגיש כי ההרוגים בפשיטות היו מחיזבאללה, מחטיבת אל-בקיר הנאמנה לו ומיליציות איראניות באזור.

קצב הפגיעה הישראלי במפקדי מיליציות איראניות וחיזבאללה בסוריה ובלבנון גבר לאחרונה, וישראל גם נשבעה להרחיב את התקיפות.

שר הביטחון הישראלי, יואב גלנט, נשבע להסלים את המתקפות נגד חיזבאללה, ואמר: “עברנו מפגיעה בו למרדף אחריו”, בהערתו על סדרת התקיפות המסיביות שנערכו על עמדותיו בצפון סוריה.

הוא הוסיף ביום שישי: “נגיע לכל מקום שיש; בביירות, בעלבק, צור, צידון, נבטיה, ולאורך כל החזית, וגם למקומות רחוקים יותר כמו דמשק ואחרים, נעבוד בכל מקום שנדרש”.

חיזבאללה הודיע על הריגתם של שבעה מחבריה, בהם עלי נעים, אותו הגדיר הצבא הישראלי כסגן מפקד יחידת הרקטות והטילים.

מצגת התקיפות