דיווח: לצד התקיפה "הישראלית" בחאלב הושמדו אתרי ייצור ואיחסון איראנים בא-ספירה

לפחות 36 חיילים סורים נהרגו ועשרות אחרים נפצעו בתקיפה אווירית ישראלית שכיוונה, עם עלות השחר ביום שישי, כמה אתרים ליד העיר חאלב בצפון סוריה, כולל "מחסני טילים השייכים לחיזבאללה הלבנוני", כך דיווח ​​מרכז המעקב לזכויות אדם הסורי היושב בלונדון.

המצפה הסורי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, "לפחות 36 מחיילי צבא סוריה נהרגו ועשרות נפצעו בתקיפות הישראליות" שכוונו לאזור שנמצא ליד נמל התעופה הבינלאומי של חאלב.

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גם שני מקורות שאמרו כי "התקיפות הישראליות על העיר חאלב בסוריה מוקדם ביום שישי בבוקר הובילו להרג של 33 אזרחים וחיילים".

המקורות הוסיפו כי בתקיפות נהרגו גם חמישה לוחמי חיזבאללה.

קרדיט: אלאיסתקלאל

 

המצפה הסורי אישר כי "מספר ההרוגים הזה מכוחות המשטר הוא הגבוה ביותר" בתקיפה "ישראלית" בסוריה מאז הגבירה ישראל את תקיפותיה על אתרים בסוריה בעקבות פרוץ המלחמה נגד חמאס ברצועת עזה ב-7 באוקטובר.

המצפה ציין כי התקיפות האוויריות הישראליות כוונו גם נגד מטרות איראניות בא-ספירה, עיירה הנמצאת דרומית מזרחית לחאלב, במתחם "המפעלים הביטחוניים  שהיו פעם שייכים למשרד ההגנה הסורי לפני שאיראן השתלטה עליהם".

מפעלים אלו ייצרו ואיחסנו בעבר טילי סקאד כבדים לטווח ארוך עד שהאיראנים השתלטו על המקום והפכו אותו לאתר לייצור טילים בליסטיים מדוייקים שסופקו בהמשך לצבא סוריה ולמחסני חיזבאללה בצפון לבנון.

אתר זה הותקף שוב ושוב בעבר וישראל פוקחת עין על האתר בלי למצמץ.

 

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, SANA, ציטטה מקור צבאי שאמר כי תקיפה אווירית ישראלית כוונה ל"מספר נקודות באזורים הכפריים של חלב", וגרמה למקרי מוות ופציעות בקרב "אזרחים ואנשי צבא". 

צה"ל סירב להגיב לשאלות בנושא של סוכנות הידיעות הצרפתית. (קרדיט: אלחורה)

 

מצגת התקיפה באתר המפעלים הביטחוניים בא-ספירה:

 

 שני הרוגים באזור הכפרי של דמשק

הפשיטות על האזור הכפרי של חאלב הגיעו שעות לאחר תקיפה ישראלית שבה נהרגו שני בני אדם בבניין מגורים סמוך לאזור סיידא זינב באזור הכפרי של דמשק, כך לפי התקשורת הרשמית בסוריה.

SANA ציטט מקור צבאי שאמר כי כלי טיס ישראלים פתחו בהתקפה על בניין מגורים באזור הכפרי של דמשק.

אזור סיידה זינב הוא אזור השפעה לקבוצות נאמנות לטהרן. לחיזבאללה ולמשמרות המהפכה האיראניים יש מפקדות שם, לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם.

ישראל ממעטת לקחת אחריות על התקיפות הללו, אך היא חוזרת ומדגישה כי היא תתעמת עם הניסיונות של טהראן לבסס את הנוכחות הצבאית שלה בסוריה.