קצין לבנוני בכיר בדימוס: לחיזבאללה יש כ-10,000 טילים מדוייקים

תא"ל בדימוס ד"ר הישאם ג'אבר אומר בראיון באמצעות "ספוט שוט" במסגרת התוכנית "נקודת מבט",  דברים מאוד מעניינים. כדאי להקדיש להם מעט תשומת לב!

*- "ישראל נמצאת במצב קשה מאוד בצפון ישראל ויש בה אוגדות בכוננות מתמדת. לא ייתכן שצבאות יישארו בכוננות לתקופות ארוכות, וגורמים חייבים להיות בכוננות מתמדת. יש שחיקה יומיומית ולישראל יש מחסור באנשי צבא, שכן חלק מהצבא שלה הפך להלומי קרב, פצועים, נכים והרוגים".

*- "האזור הצפוני של ישראל היה משותק לחלוטין מבחינה כלכלית ותיירותית, ומצב כזה ממשלת ישראל לא תסבול לאורך זמן. כדי לצאת מהמצב הזה, הרחיבו הישראלים את מרחב הפעילות בלבנון בניסיון לפתות את חיזבאללה לצאת מלחמה".

*- "המלחמה בלבנון יכולה ללבוש צורה של הפצצה אלימה כדי להכניע את חיזבאללה. לגבי חיזבאללה, היא מגיבה להתרחבות הפעולה הישראלית בהפצצת אזורים שלא גורמים ללבנון להיכנס למלחמה רחבה. לדעתי, חיזבאללה בקרוב יפציץ את מרכזי האנרגיה בגולן".

*- "לחיזבאללה יש יותר מ-10,000 טילים מדויקים שעדיין לא השתמש בהם, אותם הוא מיעד לאזורי חיפה ותל אביב. יש לו גם נשק נ"מ שעדיין לא השתמש בהם, בתבונה, בנוסף לטילי ים שיכולים לתקוף בערתם פלטפורמות נפט וגז, ובאשר לכוחות אל-רדוואן, משימתם היא להיכנס… לגליל המערבי במקרה שתפרוץ מלחמה רחבת היקף."

*- "לחיזבאללה אין אינטרס להיכנס למלחמה רחבת היקף, שעלולה לערב את איראן במלחמה שהיא לא רוצה כרגע. זה גם לא האינטרס של אמריקה לפתוח את חזית לבנון, מה שיערב אותה בהכרח בזמן הבחירות".

*- "ההפצצות הישראליות הנוכחיות נועדו להפעיל לחץ על לבנון, ואם לא ניישם את החלטה 1701, האויב ירחיב בהכרח את מסגרת המלחמה, ופתיחת החזית הרחבה תתרחש בהפתעה באמצעות מטוסי קרב שמפציצים את הדרום וביירות, או על ידי הרחבת המלחמה בשטח ובהדרגה".

תא"ל בדימוס הישאם ג'אבר סיכם באומרו: "קרב רפיח יהיה אם כל הקרבות. אם ישראל תפציץ אותו, יהיו אבדות כבדות בקרב אזרחים יותר מאלה שהתרחשו בעזה בחצי השנה האחרונה".

קרדיט: לבנון דיבייט     קרדיט לתמונות: אלג'דיד