דיווח: ישראל בצעה חיסול ממוקד נגד שורת מפקדים בכירים איראנים במזרח סוריה

לפני יומיים דיוחו אמצעי תקשורת סורים על מתקפה אווירית ,שהגדירו אותה כ"חסרת תקדים בהיקפה" , על מטרות איראניות במזרח סוריה .

בהתחלה התקשורת הסורית הפנתה אצבע מאשימה לעבר ארה"ב וטענה כי כוחות האוויר של הקואליציה המערבית הבין לאומית עומדים מאחורי מתקפה גדולה זאת, אך אחרי שארה"ב הכחישה מכל וכל שהיא תקפה מטרה כלשהי במזרח סוריה באותו ערב, הופנתה האצבע המאשימה לעבר ישראל , שהיא עצמה לא התייחסה כלל לתקיפה.

 

אלא שכאן נכנסו לתמונה כלי תקשורת ישראלים שדיווחו כי חיל האוויר הישראלי הוא זה שביצע את התקיפות האוויריות שתקפו את אתרי המיליציות האיראניות בדיר א-זור, והביאו להרג של מספר יועצים איראנים.

רשות השידור הישראלית אישרה כי התקיפות האוויריות כוונו למתקנים המשמשים את יחידת המבצעים המיוחדים של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, והביאו להרג של מספר יועצים איראנים.

העיתון "טיימס אוף ישראל" מסר מצדו כי התקיפות באזורי דיר א-זור ואלבוכמאל כוונו לנכסים השייכים ליחידה 4000, למחלקה למבצעים מיוחדים של מודיעין משמרות המהפכה וליחידה למבצעים המיוחדים של כוח קודס הידועה כ-"יחידה 18840".

הסוכנות הישראלית לביטחון פנים, השב"כ, הצהיר כי היא "סיכלה ניסיונות של שתי היחידות האיראניות הללו להבריח נשק מתקדם לטרוריסטים פלסטינים בגדה המערבית".

ה"טיימס אוף ישראל" ציטט מקורות ביטחוניים ישראלים שאמרו כי התקיפות הלילה על דיר א-זור "היו תגובה לניסיונות הברחה ונכסים ממוקדים הקשורים למזימה האיראנית", והדגישו כי מספר גורמים איראנים או הקשורים לאיראן נהרגו באותן תקיפות. 

מיליציות עיראקיות הנאמנות לאיראן הודיעו על הריגת 9 מחבריהן בתקיפות האוויריות, שהתמקדו בערים אל-בוקמאל ואל-מיאדין באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור.

قصف اسرائيلي على الأراضي السورية (انترنت)

קרדיט: רשתות חברתיות

 

רשתות מקומיות טענו כי המפקד הבכיר המכונה "חאג' עסכר", מפקד המיליציה של משמרות המהפכה האיראניים במזרח סוריה, נהרג ככל הנראה באזור אלבוכמאל, בעוד שעמודי חדשות איראניים המקורבים למיליציה דיווחו כי "חאג' עסכר" נלקח לבית החולים. ומצבו הבריאותי עדיין לא ידוע.

גם מנהל "משרד המודיעין האיראני" באלבוכמאל, המכונה "חאג' חסן", נפצע בתקיפות, כך לפי הערוץ האיראני "חדשות חזית ההתנגדות", המקורב למיליציות, בערוץ ה"טלגרם" שלו .

אתרי חדשות אחרים טענו כי למעשה ישראל ביצעה חיסול ממוקד של מפקדים איראנים ומפקדי מיליציות שיעיות הנאמנות לאיראן שהתכנסו שאתד האתרים לישיבה מיוחדת שדנה במהלכים אזוריים שיש לנקוט נגד ישראל אם תפלוש לרפיח ואם תפתח במלחמה כוללת נגד חיזבאללה בלבנון.

התקיפות הללו בוצעו יומיים לאחר שמיליציות איראניות פתחו במתקפה עם מל"טים וטילים על בסיס "חראב אל-ג'יר" האמריקאי בנפת חסכה שבצפון מזרח סוריה.

ב-2 בפברואר, כוחות ארה"ב ביצעו סדרה של תקיפות אוויריות נגד עמדות של מיליציות איראניות בסוריה ובעיראק, שגרמו להרוגים ופצועים בקרב המיליציות האיראניות.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות