חיזבאללה: הכפלנו ויותר את כמות הנשק שברשותינו למרות ניסיונות ישראל לסכלן

חיזבאללה הלבנוני הודיע ​​כי הגדיל ואף הכפיל את חימושו "באופן משמעותי" בחודשים האחרונים, במקביל להסלמה ישראלית בתקיפת  משלוחי נשק בדרכם לחיזבאללה.

זה קרה במהלך ראיון עם בכיר האחראי על נושא המשאבים והגבולות של חיזבאללה, נוואף אל-מוסאווי, לרשת הטלוויזיה "אל-מיאדין"  ביום שלישי.

אל-מוסאווי אמר: "מה שחיזבאללה איחסנה פעם בחצי שנה, היום היא מאחסנת בחודש אחד".

הוא הוסיף, "העבודה נמשכת בפתיחת מחסנים חדשים, מילוי המחסנים והכנסת טילים חדשים, מדויקים ואיכותיים יותר, ביבשה, בים ובאוויר".

 

ההצהרה של מוסווי מגיעה כשישראל ממשיכה לתקוף פגישות של מפקדים ,בכירים ומשלוחי נשק בסוריה, שהיו בדרכם לחיזבאללה בלבנון.

האחרונה מבין ההתקפות הללו הייתה עם שחר של יום שלישי, אז הופצצו כמה אזורים בדיר א-זור, שבמזרח סוריה.

ההפצצה הביאה להריגתו של אל"מ בחרוז וחידי, יועץ למשמרות המהפכה האיראנים בסוריה, בנוסף להרג של מספר מפקדים בשורות משמרות המהפכה.

בעוד שאף גורם לא לקח אחריות על התקיפות, ה"טיימס אוף ישראל" אמר כי חיל האוויר הישראלי אחראי לתקיפות במזרח סוריה.

הוא ציטט מקורות ביטחוניים ישראלים שאמרו כי התקיפות כוונו ל"נכסים השייכים ליחידה האיראנית 4000, מחלקת המבצעים המיוחדים של ארגון המודיעין של משמרות המהפכה האסלאמית, והיחידה למבצעים מיוחדים של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים בסוריה, המכונה יחידה 18840".

המקורות הוסיפו, "התקיפות שהתרחשו במהלך הלילה היו בתגובה לניסיונות הברחת נשק ונכסים מיוחדים הקשורים למזימה האיראנית".

 

בשבוע שעבר פתחו כלי טיס ישראלים בתקיפות אוויריות באזור יברוד בקלמון שבאזור הכפרי של דמשק, כשהם מכוונים למחסני נשק ומשלוחים צבאיים השייכים לחיזבאללה.

לפני שבועיים תקפו מל"טים, על פי החשד ישראלים, שני משלוחים שהיו עמוסים בנשק ותחמושת עבור מיליציות איראניות בעת שחצו משטח עיראק לעיר אלבוכמאל באזור הכפרי של דיר א-זור.

בשבוע שעבר חשף הבלוג הישראלי של אינטלי טיימס את היחידות הצבאיות והמיליציות האחראיות על העברת הנשק האיראני לחיזבאללה הלבנוני, דרך עיראק וסוריה.

בבלוג, המסתמך על מקורות מודיעין, נכתב כי ציר העברת הנשק מאיראן לחיזבאללה תלוי באישים העוסקים בכך ובמיליציות עיראקיות.

לפי הבלוג, הגורם האחראי על הובלת נשק הוא "יחידה 700", שהיא יחידת האספקה ​​והלוגיסטיקה ב"כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים.

 

ערוץ כאן הישראלי דיווח כי מתאם העברת הנשק של היחידה מטהראן נקרא סעיד דראני, שמבקר לעתים קרובות בסוריה כדי לקיים פגישות עם המיליציות להעברת נשק.

הערוץ חשף כי המיליציה המסייעת בהעברת נשק מאיראן דרך שטח עיראק היא ה"חידריון" הנאמנה לטהרן.

לאחר הגעת המשלוחים לסוריה, מתקיים שיתוף פעולה עם "יחידה 18700" ו"יחידה 4400" המזוהים עם איראן ו"חיזבאללה".

הערוץ הוסיף כי סלמני זאדה ריבה מיחידה 18700 אחראי על קבלת המשלוחים, יחד עם מוחמד ג'עפר קסיר, שנחשב לאחד המפקדים הבכירים של יחידות 4400 ו-108 בחיזבאללה.

דגל חיזבאללה ומשטר אסד מתנוסס על רכב צבאי במערב קלמון, 28 באוגוסט 2017. (רויטרס)

קרדיט: אלסוריה.נט    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות