מתקפה אמריקאית-בריטית על אזורי שיגור טילים בליסטיים וסירות תופת של החותים במערב תימן

צבא ארה"ב: השמדנו סירת תופת נהוגה מרחוק בדרכה לפיגוע ושני טילים בליסטיים ששוגרו על ידי החות'ים מתימן

هجوم جوي أمريكي وبريطاني على غرب وجنوب غرب اليمن | webangah

 

רשת הטלוויזיה אל-מסירה  (المسيرة), המזוהה עם מיליציית החות'ים התימנים, הודיעה היום, יום שישי, כי ארצות הברית ובריטניה פתחו במתקפה על אזור בנפת חודיידה במערב תימן.

הערוץ דיווח כי המתקפה האמריקאית-בריטית כוונה לחווה באזור אל-כדן – الكدن בשתי יעפי הפצצה, מבלי להיכנס לפרטים נוספים.

الجيش الأميركي: تدمير صاروخين باليستيين أطلقهما الحوثيون

קרדיט: הצי האמריקאי

מוקדם יותר היום הודיע ​​פיקוד מרכז של צבא ארה"ב כי מטוס השייך לקואליציה בראשות ארה"ב בים האדום השמיד אתמול, חמישי, מל"ט ששיגרו החות'ים מאזורי שליטתם בתימן והשמיד שני טילים ששוגרו, גם הם  ע"י החות'ים, מאזורים הנמצאים תחת תצפית קבועה, לכיוון הים אך לא נגרם כל  נזק או פגיעות בנפש.

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, Centcom, אישר כי כוחות הקואליציה הצליחו ליירט ולהשמיד סירת תופת נהוגה מרחוק ושני טילים בליסטיים נגד ספינות ששוגרו על ידי החות'ים מתימן.

القيادة المركزية الأميركية: تدمير زورق مسيّر وصاروخين باليستيين أطلقها  الحوثيون في اليمن

בהודעה רישמית מסרה סנטקום: "ב-21 במרץ, בין 8:50 בבוקר ל-11:40 בבוקר (שעון צנעא), כלי טיס של הקואליציה זיהה בהצלחה והשמיד ספינת תופת נשלטת מרחוק (USV) ששוגרה על ידי טרוריסטים חות'ים בגיבוי איראני מאזור שבשליטתם בתימן.

בהודעה צוין כי "כוחות הקואליציה הצליחו ליירט ולהשמיד שני טילים בליסטיים נגד ספינות ששוגרו על ידי טרוריסטים חות'ים הנתמכים על ידי איראן מאזורים שבשליטת החות'ים בתימן לעבר הים האדום. לא דווח על פציעות או נזק לספינות אמריקאיות או של הקואליציה".

בהודעה הוסיפו: "נשקים אלה מייצגים איום מיידי לכוחות הקואליציה וכלי שיט מסחריים באזור. צעדים אלו ננקטים כדי להגן על חופש השייט תוך מאמץ להפוך את המים הבינלאומיים לבטוחים יותר עבור כלי שיט של כוחות הקואליציה וכלי שיט מסחריים".

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונת השער: דובר סנטקום