ישראל במרדף אחרי בכירים איראנים בכל רחבי סוריה: חיסול בדירה מאות קילומטרים מהגבול

ישראל לא נחה לרגע, כך על פי מקורות זרים.

 

חיסול מפקדים בכירים איראנים , בעלי תפקידים מרכזיים בסוריה, אינו חדש.

מקורות חוץ מדווחים כבר זמן רב על חיסולי קצינים בכירים איראנים מדרגת אלוף ומטה שיש להם תפקיד חשוב בתיכנון והוצאה לפועל של לחימה נגד ישראל בכל התחומים , החל בהכשרה ישירה של חוליות קומנדו המתכננות לפגע על גבול ישראל , המשך בהכשרת לוחמים משורות המיליציות השיעיות הפועלות על פי הוראות מאיראן וכלה בתמיכה עקיפה בחוליות טרור בתוך שטח ישראל כולל העברות נשק ותחמושת מסוריה לשטחים ולערביי ישראל.

בעבר חוסלו בכירי צבא איראנים הן על גבול ישראל כשהם באו לסיור מבצעי במסגרת פעילותם  והן בתוך דירותיהם או בתוך מפקדותיהם , הן בדמשק והן בכל רחבי סוריה אפילו עד לאזורי בגבול עם עיראק במרחק מאות קילומטירים מגבול ישראל.

לפנות בוקר , כך על פי המצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון ומדווח מתוך סוריה , פעלה ישראל שוב נגד בכירי צבא איראנים משורות משמרות המהפכה  הרחק הרחק מגבולות ישראל , ממש מתחת לאפה של רוסיה שמפקדת כוחותיה המרכזית בסוריה יושב בשדה התעופה הצבאי בחמיימים שבצפון מערב סוריה שבקרבת מקום.

אזור התקיפה הלילה:

קרדיט: רשתות חברתיות

 

זירת החיסול , כך על פי המצפה הסורי, היה הפעם בתוך דירה  באזור بقطرايا – בקטראיא, בעיירה בניאס , דרומית לעיר הנמל לטקיה שבצפון מערב סוריה.

תמונהתמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

בעיר החוף בניאס קיים מסוף נפט שם פורקות כל המכליות את תוכנן לצינורות המתפרסות עד לב לים ומובילות לבית זיקוק בעיר עצמה.

על פי דיווחים ראשונים חוסלו 3 מפקדים איראנים ששהו בתוך דירה בעיירה בניאס ,שכרגע זהותם לא ידועה. 

 

דיווחים מהעיר בניאס טוענים כי הבוקר נשמעו 3 פיצוצים עזים שעוררו חרדה עצומה בקרב תושבי העיר וכי הפיצוצים ארעו בתוך שטח בו נמצאים מפקדות איראניות בהן מאוחסנות נשק איראני המגיע דרך הים או דרך מטוסי מטען הנוחתים בבסיס חמיימים האווירי של הרוסים.

 

לאחרונה נודע כי חיזבאללה החלה להפעיל מערכות נשק חדישות שאך הגיעו מאיראן . 

ככל הנראה מערכות אלו הגיעו דרך צפון סוריה מה שהביא את ישראל לסגור חשבון עם האחראים לכך.

מעניין כרגע לשאול האם ישראל עדכנה את המפקדה הרוסית בסוריה שהיא הולכת לפעול ממש בקרבת כוחותיה ? 

להערכתי הם קיבלו התראה מראש זמן קצר לפני הפעולה מה שאיפשר להם להתריע לכוחותיהם אך לא היתה בידם מספיק שהות להתריע לאיראנים ולחיזבאללה הפעילים מאוד גם באזור זה.

בעצם התקיפה,  מאות קילומטרים מגבול ישראל , במיקום ובעיתוי הנוכחיים, שולחת ישראל מסר רב עוצמה לפיקוד האיראני בסוריה כי הם אינם חסינים גם אם הם נמצאים הרחק מגבול ישראל בעומק השטח הסורי , וכי כל רגע שהם נמצאים על אדמת סוריה הם למעשה נמצאים בסכנת חיסול.

נשאר רק להמתין ולראות איך מתכוונת איראן "להלבין" את מותם של אלו שחוסלו בתקיפהת הדירה בעיר בניאס.