דיווח: חיזבאללה מפעיל נשק חדש שקיבל לאחרונה מאיראן בחזית דרום לבנון

חיזבאללה השיג מאיראן אמצעי לחימה חדשים, איכותיים ומתקדמים, והדבר מתבטא בהסלמה של האירועים בימים האחרונים בחזית דרום לבנון – כך טוען אתר החדשות הלבנוני אלג’נובייה.

לדברי האתר בחזית הדרום מפעיל חיזבאללה סוגים חדשים של טילי נ”ט וטילי קרקע-אוויר בעימותים עם ישראל, כולל טיל יהלום – אלמאס – الماس, והטיל שהפיל את מל”ט ההרמס 450, גאוות התעשיה הישראלית. 

מקורות דיפלומטיים אמרו לעיתון אל-ג’רידה הכוויתי כי יכולתו של חיזבאללה להפיל את המל”ט עוררה כעס רב בתוך ישראל וחשש אמריקני מהידרדרות לעימות כולל, מה שגרם למשרד החוץ האמריקני לחזור על הסתייגותו מכל הרחבת היקף העימות בין ישראל לחיזבאללה. 

טיל אלמאס:

صاروخ "الماس"... جيل جديد من صواريخ "الكورنت الإيرانية" في خدمة الحرس  الثوري الإيراني

 

מידע מצביע על כך שישראל מחפשת דרך להגיב להפלת המל”ט, במיוחד היא שוקלת לתקוף יעדים אסטרטגיים של חיזבאללה הקשורים לנשק הגנה אווירית, וכי תקיפת בעלבק נכנסת לקטגוריה זו. כמו כן קיים חשש כי ישראל תתקוף את אזור הרמל , שם מאמינים שחיזבאללה הקים  שדה תעופה צבאי ומחסנים המכילים נשק אווירי מתקדם ומל”טים.

רמת הכעס בישראל עלתה כאשר חיזבאללה הפציץ שוב ושוב את בסיס האוויר במירון פעמיים ביום אחד, לאור מידע לפיו חיזבאללה הקים בנק מטרות חדש שהוא עומד לתקוף ויש חשש כי העימות המתנהל מאז 8 באוקטובר 2023, ייצא משליטה.

 חיזבאללה נערך לכל האפשרויות, במיוחד לאור החשש שישראל עלולה להתחיל מבצע צבאי רחב היקף לאחר חודש הרמדאן. בהקשר זה נוקט חיזבאללה בטקטיקה צבאית של אסקלציה בצעדיו הצבאיים כדי להפגין בהדרגה את כוחו ויכולותיו.

حزب الله: إسقاط مسيرة إسرائيلية من نوع "هرمز-450" بصاروخ أرض جو - YouTube

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות