מנהיג החות’ים: “נגביר התקיפות בים האדום. הכנסנו לפעולה צוללות”

החות’ים בתימן יגבירו התקפותיהם על ספינות בים האדום ובמים אחרים והכניסו את “נשק הצוללות”, תוך סולידריות מתמשכת עם הפלסטינים במלחמת עזה, אמר מנהיג המיליציה ביום חמישי.
חמושים חות’ים פתחו בתקיפות חוזרות ונשנות של מל”טים וטילים בים האדום, מצר באב אל-מנדב ומפרץ עדן מאז נובמבר בתמיכה בפלסטינים, בעוד מלחמת ישראל-חמאס נמשכת ומספר ההרוגים בעזה מגיע לכמעט 30,000 .
“המבצעים בים האדום והערבי, במצר באב אל-מנדב ובמפרץ עדן נמשכים, מסלימים ומראים תוצאות”, הוסיף עבדול מאליק אל-חות’י בנאום בטלוויזיה. הוא לא מסר פרטים על הצוללות שהם החלו להפעיל.
Houthi Lethal Underwater Drones Adds New Threat to Red Sea - USNI News
קרדיט: צי ארה”ב
התקיפות של החות’ים משבשות תנועה ימית בנתיב המהווה כ-12% מהתנועה הימית העולמית, ומאלצות חברות לשוט בנתיב ארוך ויקר יותר ברחבי אפריקה.
נאומו של המנהיג הגיע באותו יום בו שלחו החות’ים למשלחים ולמבטחים הודעה רשמית על מה שהם כינו איסור על כלי שיט הקשורים לישראל, ארה”ב ובריטניה לשוט בים שמול חופי תימן. 
ההודעות של החות’ים לתעשיית הספנות הגיעו בצורה של שתי הודעות מהמרכז החדש לתיאום פעולות הומניטריות של החות’ים שנשלחו למבטחי ספנות ולחברות.
“ספינות שנמצאות בבעלות מלאה או חלקית של יחידים או גופים ישראלים וכלי שיט בדגל ישראל, או בבעלות יחידים או ישויות אמריקאיות או בריטיות, או שמשייטות תחת דגליהם, אסורות בשייט בים סוף, מפרץ עדן והים הערבי”. 
“מרכז המבצעים ההומניטרי הוקם בצנעא כדי לתאם את המעבר הבטוח והשקט של ספינות וכלי שיט שאין להם קשר לישראל”, אמר ביום חמישי בכיר חות’י לרויטרס.
חודשי ההתקפות שיבשו את הסחר העולמי וייקרו את תעריפי המשלוחים. מקורות שילוח וביטוח אמרו ביום חמישי שלא חל שינוי בתעריפים מאז הוצאת הודעות החותים.
המנהיג המיליטנטי אל-חות’י אמר כי ההתקפות יתגברו עם הפעולות הצבאיות של ישראל ברצועת עזה יתגברו, וכי מתקפות התגמול של הקואליציה האמריקאית-בריטית לא הצליחו לעצור את הפעילות שלהם.
מוקדם יותר ביום חמישי, שני טילים הציתו ספינה כ-70 מיילים ימיים דרומית-מזרחית לנמל עדן שבדרום תימן, כך מסרה סוכנות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO). כלי השיט והצוות דיווחו כי הם בטוחים וכי הם ממשיכים לנמל הבא, נאמר בעדכון מאוחר יותר.
Iran's UUV to add new dimension to its warfare capability: Forbes - Tehran  Times
קרדיט: רוייטרס   קרדיט לתמונות: אירנ”א