האם מיליציות איראניות יסולקו מגבול ישראל? כוחות רוסים מפטרלים בגבול הגולן

ביום חמישי פרסמו חשבונות ברשתות חברתיות המקורבים לכוחות הרוסים סרטון וידאו שלדבריהם הוא של סיורים של הצבא הרוסי ליד קו הגבול עם ישראל.

בחשבונות לא צוין מספר כלי הרכב שהשתתפו בסיורים, ולא חשפו כל פרט אחר הקשור לאופי המשימה.

פעילים סורים ציינו את נסיגת כוחות צבא סוריה מאתר צבאי באזור תל אל-כרום באזור הכפרי של מחוז קוניטרה, סמוך לקו הכחול בגבול עם ישראל.

הגבול הסורי ליד הגולן הישראלי עדים למתיחות מתעצמת מזה מספר חודשים, לאחר הריגת שני מפקדים איראנים בתקיפות ישראל בדמשק וסביבותיה, והאיומים האיראניים לאחר מכן לנקום על תקיפות אלו.

ברמת הגולן נרשמו אירועים ביטחוניים בתקופה האחרונה, כאשר הצבא הישראלי הפציץ אתרים בדרום סוריה בארטילריה, בתגובה לשיגור רקטות לעבר שטח ישראל בנוסף ליירוט כטב"מים שחדרו משטח סוריה.

כמו כן, הודיע ​​הצבא הישראלי על ביצוע תקיפות בסוריה בתגובה לתקיפה בשני טילים ששוגרו מאזור הגולן הסורי לעבר צפון ישראל.

אך בהשוואה לגבול בין ישראל ללבנון, רמת הגולן נחשבת רגועה יחסית מאז תחילת המתקפה הישראלית ברצועת עזה, ולמרות זאת, האזור עד מדי פעם למתיחות.

האם רוסיה תסלק את המיליציות האיראניות מדרום סוריה?

מקורות דיפלומטיים חשפו דיונים רב-צדדיים שמטרתם לחזור לתנאי ההסדר בסוריה ב-2018, שכללו הוצאת מיליציות איראניות מגבולות הגולן לעומק של 85 קילומטרים, לאחר שארצות הברית וכמה מדינות אזוריות הסכימו להפסיק את חימוש האופוזיציה הסורית , ולקבל את ערובת רוסיה ליישום ההסכמים.

לפי המקורות, איחוד האמירויות, שהייתה צד להסדר, מנהלת דיונים הן עם המשטר הסורי והן עם רוסיה בניסיון לחזור להפעיל את סעיף הרחקת המיליציות האיראניות מרמת הגולן, כדי למנוע את תרחיש של שימוש באופציה הצבאית על ידי ישראל,שתחדור לשטח סוריה ותרחיק בעצמה את המיליציות האיראניות.

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות