אנליסט צבאי:ההגנה האווירית הסורית נערכת מחדש בניסיון להתמודד עם חה”א הישראלי

לפני כשבוע פרסם האתר nziv.net כי חיל האוויר הישראלי השמיד תחנת מכ”מ בדרום סוריה , ולאחר מספר שעות חיסל כלי טייס ישראלי אחר מומחי צבא איראנים שתכננו פיגוע קשה נגד ישראל משטח סוריה.

“התרגיל” הישראלי הנ”ל , שאינו חדש , הסב את תשומת הלב העולמית לכוחות ההגנה האווירית של צבא סוריה המושם ללעג כל פעם שישראל תוקפת שם , והיא תקפה , על פי הודאה ישראלית , מאות פעמים , תוך שהיא מתגברת שוב ושוב על מערכות ההגנה האווירית הסוריות ומצליחה לעמוד במשימותיה להשמיד ולקזז יכולות איראניות על אדמת סוריה.

לכן זה היה אך טבעי שאנליסטים צבאיים פרו סורים ינסו להסביר את שורשי הבעיה של ההגנה האווירית של צבא סוריה שלא מונעת את התקיפות הישראליות.

לפניכם אחד ההסברים…

الجيش العربي السوري: وسائط الدفاع الجوي تتصدى لعدوان إسرائيلي في ريف دمشق –  موقع قناة المنار – لبنان

 

בשנה שעברה ובחודשים האחרונים פעלה ההגנה האווירית הסורית, לאור השחיקה שהייתה נתונה לה בעקבות תקיפות ישראליות בלתי פוסקות, למקם מחדש את מערכותיה ולבצע תיקוני תשתית כדי לסייע בשיפור היעילות והאפקטיביות של המערכות שלה, במיוחד בדרום סוריה וסביבות הבירה דמשק.

במהלך החודשים האחרונים, האויב שם לב לכך ומנצל תנועות מסוימות של מערכות ההגנה האווירית הסורית כדי לנסות תקוף אותן, וכן לתקוף  את התשתית שלה, תוך התמקדות על רשת המכ”מים להתרעה המוקדמת , במיוחד בדרום ומרכז סוריה, סביב דמשק, האזור הכפרי של מחוז סויידה, וסביבת מחוזות חומס וטרטוס.

ישראל תקפה בחודשים האחרונים גם מחסני תחמושת ומחסנים שהכילו טילי הגנה אווירית תוך ניסיון להשיג שתי מטרות: שחיקה כמותית ושחיקה איכותית של מערכות ההגנה האווירית הסורית, תוך אימוץ שיטות וטקטיקות ישנות וחדשות רבות  כגון ירי מספר רב של טילים בו זמנית לעבר המטרה (إغراق صاروخي) ,  לוחמה אלקטרונית , מלכודות הטעיה ואפילו תקיפות ישירות על צוותי ההגנה האווירית הסורים.

כתוצאה מהשחיקה לה הייתה נתונה ההגנה האווירית הסורית, התרחשו פערים, נוצרו נקודות תורפה או פערים בגזרות מסוימות, מה שגורם לכך שבחלק מהתקיפות אנו עשויים לראות שעורי הצלחה גבוהים של מערכות ההגנה האווירית בהתמודדות עם טילי האויב, ואילו באחרות ניתן לראות  אפקטיביות נמוכה יותר, הסיבה נעוצה במיקום של מערכות ההגנה האווירית בגזרה ספציפית.

الموقع 360 - وزارة الدفاع السورية: الجيش الإسرائيلي شنّ هجوماً جوياً على  دمشق من الجولان، وتصدى الدفاع الجوي السوري للقصف بخسائر محدودة. #الموقع360  #الاجتياح_البري #الهجوم_البري #الجيش_الإسرائيلي | Facebook

שנית, זה קשור לצפיפות הכמותית והאיכותית ולכוח האש של מערכות ההגנה האווירית בגזרה. במסגרת זו פועלת ההגנה האווירית לכיסוי וסגירת רוב הפערים בהתאם ליכולות הקיימות. אסור גם לשכוח את העליונות הטכנולוגית של האויב, יכולותיו בלוחמה אלקטרונית, והמגוון הרב של מערכות האש של חיל האוויר הישראלי.

הלעג על ביצועי מערכי ההגנה האווירית הסורים יכול לבוא רק ממי שהוא בעיקרו בור ושאיננו יכול להבין שמה שעומד בפניהם הוא אחד מחילות האוויר החזקים והמודרניים ביותר בעולם, וביכולות האדירות שלהם בלוחמה אלקטרונית והשפע הגדול של מערכות הנשק ,לא יעשו צדק עם ההגנה האווירית ולא יבינו במדויק מה באמת קורה.

ככלל, ברוב התקיפות האחרונות של ישראל על מטרות בסוריה הצליחה ההגנה האווירית להפיל ולהשמיד אמצעי לחימה (טילי שיוט , פצצות גולשות , מל”טים מתאבדים , טילי קרקע-קרקע, ועוד…) למרות חוסר במערכות הגנה ,  והם מצליחים להקהות את עוצמת ההתקפות (הישראליות) ולמנוע מהן להשיג את כל המטרות. כמו כן אסור לשכוח כי מערכת ההגנה האווירית של צבא סוריה צריכה לשמור על יכולות במקרה של מלחמה (עם ישראל).

الدفاع الجوي السوري يتصدى لعدوان إسرائيلي – Fana News

קרדיט לתמונה: פאנא ניוז