אלג’רידה: הבסיס בצפת הותקף על ידי טילים איראנים חדישים בניגוד להוראת האיראנים

*- טהראן ביקשה הסברים לאחר שהפציצו את צפת בטילים איראנים חדישים ללא תיאום • *- חיזבאללה אישר כי מפקדים ולוחמים משורותיה יזמו את התקיפה בהחלטה עצמית.

גורם בכוח קודס, המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים, חשף כי טהראן ביקשה הסברים מחיזבאללה הלבנוני, לאחר שתקפה בסיס צבאי ישראלי סמוך לעיר צפת, בצפון ישראל, בטילים איראניים מהדור החדש, ללא תיאום עם טהראן. 

המקור דיווח לעיתון “אל-ג’רידה” כי בהפצצה שהתרחשה ביום רביעי שעבר, שהכעיסה את ישראל, השתמשו בטילים איראניים שחיזבאללה נדרש לשמור אותם “לזמן המתאים”, והשימוש בהם הצריך תיאום מראש עם איראן, מה שהעלה את חמתה של טהראן , שביקשה הסבר מחיזבאללה.

חיזבאללה ענה כי יש אצלו מפקדים ולוחמים שאינם יכולים לסבול עוד את ההסלמה הישראלית, והחליטו להגיב בהחלטה עצמית.

גורמים בלבנון פסלו טענה זאת כלא אמינה, במיוחד מכיוון שחיזבאללה ידועה במשמעת הארגונית הנוקשה שלה, וכי שימוש בטילים רגישים ללא רשותה פירושו פרצה גדולה ומסוכנת בשרשרת הפיקוד.

ההפצצה, שגרמה לפרוץ סבב הסלמה פתאומי ומתמשך בגבולה הדרומי של לבנון, התרחשה זמן קצר לאחר ששר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדולהיאן עזב את ביירות, שם הדגיש בהצהרות פומביות את הצורך בהרגעה  ואין ללכת למלחמה רחבת היקף או להיגרר לפרובוקציות ישראליות.

המקור חשף כי עבדאללהיאן אישר בפגישתו עם מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה, בשבת האחרונה כי המנהיג האיראני עלי חמינאי עדיין סבור כי הצדדים של “ציר ההתנגדות”, הכולל את איראן ובעלות בריתה בלבנון, עיראק, תימן וסוריה חייבים להמשיך לדבוק במדיניות של “סבלנות אסטרטגית”, ולא להסיט את תשומת הלב מהמתרחש ברצועת עזה בכל מחיר.

מנגד אמר נסראללה כי הוא מסכים לחלוטין עם חזונו של חמינאי וכי “חזית ההתנגדות” לא צריכה להיכנס לסכסוך על פי סדר יומו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, אבל הדברים עלולים לצאת משליטה בכל רגע, מכיוון שיש הן שאלות של רבים משורותיו על כישלונה של חיזבאללה להגיב תגובה הולמת להתנקשויות הישראליות במפקדי האירגון.

الجيش الإسرائيلي يؤكد استهداف قاعدة عسكرية في صفد - YouTube

קרדיט: אלג’זירה

 

לדברי המקור, נסראללה הזהיר את עבדאללהיאן כי מדיניות “הסבלנות האסטרטגית” החלה להתפרש על ידי הישראלים כאילו היא נובעת מחולשה או חשש מעימות, וכי המדיניות היעילה היחידה בהתמודדות עם הישראלים היא מדיניות התגובה ההדדית.

הגורם הוסיף כי נסראללה ביקש מעבדאללהיאן להעביר מסר לחמינאי שיבקש ממנו לתת פקודות לכוחות משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון על מנת לאפשר לחיזבאללה לעשות שימוש בנשק המתקדם שברשותם.

בהתבסס על התפתחות זו, חשף המקור כי משרד החוץ האיראני העלה את סוגיית הסגת חלק מהנשק האיראני מסוריה, עיראק ולבנון, ואחסונם במקומות שבשליטתה הישירה של טהראן, אך מפקד כוח קודס, איסמעיל קאאני , התומך בהסלמה של העימות עם ישראל, ותמך גם בהפצצת צפת סירב בטענה שהזזת כלי נשק אלו יהפכו אותם למטרה של האמריקאים או הישראלים.

المشهديّة | استهداف قاعدة عسكرية في صفد - YouTube

קרדיט: אלג’זירה

 

חיזבאללה לא לקח אחריות על הפצצת צפת, בניגוד למבצעים אחרים עליהם מפרסמת חיזבאללה הצהרות, בהן היא מזכירה לעתים את סוגי הטילים שבהם נעשה שימוש, במיוחד אם הם כבדים, מה שעורר שאלות ופתחו גל של ספקולציות בקרב משקיפים.

המקור אמר כי איראן אינה אחראית בשום צורה למתקפה בצפת, כפי שהיו רמיזות לכך, שהביא לתגובה ישראלית בייזום מבצע חבלה, שלפי ה”ניו יורק טיימס” ישראל אחראית לו, בשני צינורות גז באיראן עם שחר ביום רביעי, אשר גרם לכאוס במספר מחוזות איראניים.

מקור במועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן אישר לאל-ג’רידה כי קו אספקת הגז הפנימי “בורג’אן קינדמן” היה נתון למתקפת טרור מתואמת באמצעות גורמים חיצוניים, אך לדבריו, פעולה כזו אינה דורשת הרבה, שכן גז וצינורות נפט בתוך איראן משתרעים על פני שטח של 1.6 מיליון קמ”ר.

לדבריו, למרות זאת, מצלמות מעקב הצליחו להביא ללכידת המחבלים בקו שהשתמשו במכונית גנובה כדי להימלט, מה שמרמז שהם ייעצרו תוך פרק זמן קצר למרות האפשרות שהם יעברו לעיראק בשל קרבת המקום לאזור הגבול.

ב-11 לחודש דיווח אל-ג’רידה ממקור איראני שסיורו של עבדאללהיאן בביירות ודמשק נועד לשמוע את דעתם של מנהיגי “חזית ההתנגדות” לגבי השלב הבא כדי להגישם לחמינאי.

משימה זאת התבצעה  לאור חילוקי דעות קשים בתוך המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן וגופי קבלת ההחלטות האיראניים. על הצעד שיש לנקוט בנוגע לתקיפות האמריקניות והישראליות, ובמיוחד ההתנקשויות במפקדים וקאדרים של צבא איראן, לבנון ועיראק.

تصاعد دخان الغارات في احد المناطق الجنوبية

קרדיט: אלג’רידה    קרדיט לתמונות : רשתות חברתיות