מקורות: ישראל השמידה תחנת מכ”מ בדמשק כדי לאפשר חיסול ממוקד של איראנים

מקורות מקומיים באזורים הכפריים של דמשק מסרו כי ישראל השמידה אתמול, יום שישי, בצהריים, יום שישי, תחנת מכ”מ של מערכת ההגנה האווירית של הצבא הסורי, לפני שהפציץ עם שחר בשבת מספר אתרים באזור ובאחד מהם חיסל 3 איראנים.

האתר החדשות המקומי “קול הבירה” ( סאוט אלעצימה) ציטט מקורות יודעי דבר שאמרו כי ישראל תקפה מערכת הגנה אווירית שעות לפני שביצעה תקיפה על חווה ליד העיירה “כפרי אסד” באזור הכפרי של דמשק בחצות ביום שבת.

המקור ציין כי ישראל השמידה מערכת הגנה אווירית בנמל התעופה הצבאי “אלמזה” ביום שישי אחר הצהריים כדי ליצור פער במערכות ההגנה האווירית של סוריה, לפני ביצוע המתקפה השנייה.

 

 

שתי תקיפות תוך 12 שעות

שלושה בני אדם ממיליציות איראניות נהרגו כתוצאה מההפצצה הישראלית שכוונה לבניין מגורים ממערב לדמשק, עם עלות השחר ביום שבת, בתקיפה השניה בתוך 12 שעות.

סוכנות הידיעות הצרפתית מסרה כי “שלושה אנשים שאינם סורים המקורבים לטהראן נהרגו כתוצאה מהתקיפה האווירית הישראלית עם שחר בשבת על בניין ממערב לדמשק”.

ההפצצה כוונה לאזור אלדימאס, שהיא אחת השכונות היוקרתיות ומאוכלסת במנהיגים פוליטיים ומפקדי צבא הנאמנים למשטר ולאיראן.

באתר החדשות “סאוט אל-עסימה” נכתב כי התקיפות כוונו לאתרים בין העיירה “כפרי אל-אסד” לעיירה “אלדימאס” באזור הכפרי של דמשק, כי “מערכות ההגנה האווירית לא התעמתו עם מטרות באוויר”.

המקור ציין כי ההפצצה גרמה לשני הרוגים ולמספר פצועים כתוצאה מנפילת אחד הטילים בחווה ליד העיירה “כפרי אסד”, בעוד שהטלוויזיה הסורית לא הצליחה לאשר את מניין ההרוגים עד כה.

קרדיט: אלמאדה

 

אתמול אחר הצהריים, יום שישי, נמל התעופה הצבאי “אלמזה” שבדמשק היה נתון למתקפה ישראלית, בעוד כלי תקשורת של המשטר מסרו כי התקיפה בוצעה על ידי שני מל”טים שהמריאו מהגולן הישראלי.

לפני כשבוע נהרגו מספר יועצים צבאיים ממשמרות המהפכה האיראניים כתוצאה מהפצצה ישראלית שכוונה למחסן אחסון זמני של נשק בסביבת נמל התעופה הצבאי בעקרבה שבמרחב דמשק.

בין ההרוגים באותה עת היה סעיד אלידידי, אחד המומחים הטכניים שהתמחו בפיתוח מל”טים וטילים מדויקים. עיקר עבודתו הייתה במרכז המחקר המדעי במסיאף באזור הכפרי של חמה, ולאחרונה הגיע לדמשק לאחר שזומן ע”י הנהגת משמרות המהפכה בסיידה זינב.

משגר טילי הגנה אווירית השייך למשטר הסורי - אינטרנט

קרדיט: סוריה טי וי