המודיעין האיראני: זיהינו "מספר משמעותי" של מרגלים ישראלים ב-28 מדינות

משרד המידע של הרפובליקה האסלאמית טען כי זיהה "מספר לא מבוטל של מרגלים ישראלים באיראן וב-28 מדינות בשלוש היבשות של אסיה, אפריקה ואירופה".

מוסד ביטחוני זה הודיע ​​בהצהרה ביום שישי: "מספר מרגלים בטהרן ובכמה מחוזות במדינה זוהו גם הם וטופלו באופן חוקי אחרי שהיו במעקב ביטחוני".

על פי דיווחים בתקשורת האיראנית,  צוין כי "כמה בריונים והמון המעורבים במספר פעולות טרור באיראן זוהו ונעצרו גם כן", ו"זוהו גם כמה מרגלים איראנים שחיים בחו"ל".

בהמשך להצהרה זו, הודיע ​​משרד המודיעין של הרפובליקה האסלאמית כי במבצע זה זוהו גם "כמה מהמתקנים הצבאיים החשאיים החשובים ביותר, מפעלי נשק ותעשיות אסטרטגיות אזרחיות" של ישראל.

אין זו הפעם הראשונה שמוסדות הביטחון של הרפובליקה האסלאמית, מבלי לספק ראיות, מתיימרים לגלות ולזהות אנשים או מוסדות שמשתפים פעולה עם סוכנויות ביון ישראליות, אך אינם מפרסמים פרטים.

הצהרה זו פורסמה ימים ספורים לאחר הוצאתם להורג של מוחמד פרמרזי, מוחסן מזלום, ופא אזרבר ופג'מן פתחי, ארבעה אסירים פוליטיים כורדים.

סוכנות הידיעות מיזן טענה כי ארבעת האנשים הללו תכננו לבצע פיגוע בהיספהאן בקיץ האחרון בשיתוף ישראל, כאשר נעצרו; אבל משפחותיהם של האסירים הללו הכחישו את ההאשמות, ומגני זכויות אדם כינו את גזר דין המוות כבלתי הוגן.

הצהרה זו פורסמה ימים ספורים לאחר הוצאתם להורג של מוחמד פרמרזי, מוחסן מזלום, ופא אזרבר ופג'מן פתחי, ארבעה אסירים פוליטיים כורדים.

קרדיט:  רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: משרד המודיעין האיראני