בקצרה מול אויבינו – מעודכן עד ליום 1-2-2024. חלק ב'

 

חלק קטן נוסף מהסיוע, מגיע למחסות שרובם ברפיח, הנשלטים ע"י חמא"ס בשילוב אונר"א, שאנשיה הם תושבי הרצועה בעצמם, ומרביתם אנשי חמא"ס, כפי שניתן היה לראות מכך שחמא"ס זכתה משך שנים בכל הבחירות לועד העובדים המקומיים באונר"א. לא בכדי הצליחה ישראל להעבירלקהילה הבינ"ל דו"חות מקיפים שהוכיחו את מעורבות עובדי אונר"א בטבח של 7 אוקטובר ואת שיתוף הפעולה של אונר"א עם החמא"ס. בעקבות זאת, הודיעו למעלה מ-10 מדינות ובראשן ארה"ב על השעיית התמיכה הכספית באונר"א, למרות הכרזות בכירי האו"ם, ובראשם המזכ"ל גוטרש, שללא אונר"א צפויים תושבי הרצועה ל"אסון הומניטארי". נציין בהקשר זה, כי למרות שבעולם משתכנעים שאונר"א הינה בעיה ולא פתרון, עדיין גורמי שלטון בישראל ממשיכים להשמיע עמדה הפוכה ולטעון שאין לאונר"א תחליף. כשיד שמאל בישראל נלחמת ביד ימין, ברו מדוע עד כה טרם הושגה הכרעה במערכה.

הנה סרטון של תושב עזה המכריז באושר כיצד קנה במאה שקלים תבנית ביצים מתוך הסיוע שנכנס לרצועה ונמכר במחירים מופקעים:
https://www.facebook.com/reel/2491264154412508

חשוב לציין שמרבית תושבי הרצועה אכן חיים בתנאים לא פשוטים, ואין ספק שהמציאות הזו יוצרת לחץ לא מבוטל, וגוררת גילויי ביקורת הולכים וגוברים מצד חלק מהתושבים על החמא"ס. זו עושה כל שביכולתה להציג חזות של התלכדות התושבים מאחריה, ומצד שני מאיימת ואף פוגעת בכל מי שמעז לצאת נגדה. בין היתר דווח על רצח תושב רפיח, לאחר שהוביל הפגנה נגד החמא"ס.

הנה תושב עזה זועק בח'אן יונס: "אלוהים תחזיר אותנו לעזה, איננו יכולים עוד":
https://www.facebook.com/reel/402562645502914

הביקורת והלחץ, מביאים את החמא"ס להגביר את האיומים לפגוע בחטופים אם דרישותיו לא תענינה. השבוע שידרו אנשי הארגון עוד סרטון של 3 מהחטופות קוראות לממשלת ישראל לפעול לשחרורן, וטוב שכל ערוצי התקשורת בארץ נמנעו מלשדרו. בהמשך פירסם הארגון כרזה, המזהירה שתוך זמן לא רב, לא ניתן יהיה להשיג עסקה, כיון שהחטופים לא יהיו בין החיים. חשוב לציין, שכבר עתה חלק ניכר מהחטופים שבידי החמא"ס אינם בין החיים, והארגון נוקט במכוון מדיניות של הסתרה לגבי מספר החטופים החיים שבידיו וזהותם. הארגון גם לא סיפק כל הוכחה לכך שהתרופות שהועברו לחטופים אכן הגיעו ליעדם.
וכמובן, שגם ביהודה ושומרון לא שקט. המדיניות הישראלית שחתרה לצמצם פעילות בלב הערים הפלסטיניות כדי לצמצם את מספר הנפגעים, נתקלה בקושי, שברגע שאין עשיה מול המחבלים הם מנסים להוציא את הפיגועים אל מחוץ לערים. על רקע זה, בלט מבצע מסוערב, בו חוסלה חוליית טרור של חמא"ס וגא"פ בתוך בית החולים אבן סינאא' בג'נין.

פעילות נועזת שנראתה כלקוחה מתוך סרט קולנוע, כפי שניתן לראות בסרטון:
https://www.facebook.com/reel/678819374467367

כמובן שכל כניסה לערים בצפון השומרון נתקלה בהתנגדות לא מבוטלת שכללה ירי ומטענים, ובמקומות אחרים, אבנים, בקבוקי תבערה וכיו"ב. במסגרת זו דווח על שני הרוגים בדורא שבחברון, 3 הרוגים בכפרי גזרת ג'נין והרוג נוסף בסלואד שבגזרת ראמאללה. הרוג נוסף נרשם סמוך לתקוע לאחר שניסה לבצע פיגוע דקירה, בנוסף לערבי ישראלי מטמרה שנהרג לאחר שביצע פיגוע דריסה ודקירה בכניסה לבסיס חיל הים חיפה, אשר כתוצאה ממנו נפצע קשה חייל צה"ל.

הנה תמונות מהפעלת מטענים נגד רכב צה"ל בקלקיליה:

https://www.facebook.com/100000495733391/videos/823575102907729?idorvanity=357103281849

 

ובצפון-  ההסלמה גוברת, בתוך כללי המשחק המוגדרים של ירי נ"ט, ושיגור כטב"מים מלבנון, ומנגד, פעילות תגובה ישראלית מוגבלת. ישראל הרחיבה השבוע את התגובה, ופגעה גם במספר מטרות של משמרות המהפיכה האיראניים בסוריה, בנוסף לפעילי חמא"ס בלב שטח לבנון, אבל הכל בגזרה זו נתון בהמתנה למגעים לעסקה ברצועה, ולרגיעה באזור זה.

ברקע לכל אלה, שיגור כטב"מים איראניים מעראק שהביאו לפציעה והרג חיילים אמריקאיים. נכון לעכשיו האמריקאיים טרם הגיבו, ונמסר על מגעים מתחת לפני השטח שמטרתם לתחם את הנקמה האמריקאית והתגובה האיראנית. בשלב זה, מסתפקים האמריקאים בהפצצות מדודות על מטרות בתימן ועראק, ונמנעים מעימות חזיתי מול "ראש הנחש", בדומה לישראל, שגם היא מחכה לעיתוי מתאים יותר, שספק אם יבוא.
האמריקאיים ממשיכים במקביל לדחוף לעסקת "היום שאחרי", במסגרתה תוקם מחדש ה"רשות הפללסטינית" ביהודה ושומרון ועזה, ותהווה בסיס למדינה פלסטינית עצמאית.

יעד זה אינו מוסתר, והוא מקודם בתיאום מלא בין ארה"ב, האיחוד האירופי וחלק ממדינות ערב, ובראשן סעודיה ומצרים. צריך רק לקוות, שהצד הישראלי ידע לעמוד כנגד יוזמות כאלה, שהעומדים מאחריהם מגייסים במלוא המרץ גורמים ישראליים שישווקו אותן לציבור הישראלי ביום שאחרי המלחמה. על רקע זה, צריך לראות את הגינויים הגורפים לכנס שנערך השבוע בירושלים ובו הובעה קריאה לחדש את ההתיישבות בעזה, כמו גם את הכרזת משרד החוץ האמריקאי המגנה את הכוונה להקים אזור חיץ לאורך גבול הרצועה, בו תימנע כל כניסה פלסטינית.

עד כאן להשבוע – שבת שלום ובשורות טובות.

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש   

קרדיט לתמונות ולסרטונים: רשתות חברתיות  קרדיט לתמונות השער: מתן רחמני – יוצר תמונות ב-AI