יועץ צבאי משורות משמרות המהפכה נהרג בתקיפה ישראלית על דמשק

כלי תקשורת באיראן אומרים כי חייל במשמרות המהפכה האיראנים, שקיים “פעילות מייעצת” בסוריה, נהרג בתקיפה שיוחסה לישראל היום,יום שישי בבוקר.

סוכנות הידיעות “תסנים” המקורבת למשמרות המהפכה זיהתה את האיש כסעיד אלידי, אחד היועצים הצבאיים של משמרות המהפכה בסוריה, על ידי פרסום תמונתו.

לפני מספר שעות דיווחו כלי תקשורת אזוריים על תקיפה חדשה המיוחסת לישראל נגד מטרות סביב דמשק, בירת סוריה.

בציטוט מקורות אזוריים, העיתון ג’רוזלם פוסט וגלי צה”ל הכריזו על מיקום התקיפה, כמטרות באלסיידה זינב שבמרחב דמשק, כבסיס בשליטתה המלאה של איראן. 

ישראל לא הגיבה לדיווחים הללו.

 

אתר החדשות הסורי “קול הבירה”, המזוהה עם אופוזיציה של השלטון המרכזי במדינה זו, הודיע ​​כי התקיפה התרחשה ביום שישי בבוקר באזור סייד זינב, שהיה גם יעד לתקיפות אוויריות שיוחסו לישראל אחרות בחודשים האחרונים.

נור אבו חסן, עיתונאית בדרום סוריה, אמרה כי גם אתרים ליד “עקרבה” בדרום דמשק הותקפו היום.

SANA, סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית, דיווחה כי התקיפות האוויריות בוצעו על ידי מטוסים שטסו בשמי רמת הגולן.

לטענת SANA, בהתבסס על הודעת משרד ההגנה של סוריה, התקפות אלו גרמו לנזק ברכוש ולא היו נפגעים.

עם זאת, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, קבוצה המתנגדת למשטרו של בשאר אל-אסד, העוקבת מבריטניה אחר ההתפתחויות בסוריה, הודיעה כי “שלושה בני אדם נהרגו” ​​בתקיפה המיוחסת לישראל, אחד מהם איראני, אחד עיראקי, והאדם השלישי תומך איראני. לפי קבוצה זו, שלושת האנשים הללו נהרגו במבנה בתוך חווה חקלאית הממוקמת ליד כביש עקרבה-סיידה זיינב.

בשבועות האחרונים נהרגו רזי מוסאווי, אחד המפקדים הבכירים של כוח משמרות המהפכה קודס, ולאחר מכן חמישה יועצים צבאיים נוספים של משמרות המהפכה, כולל סאדיק אומידזאדה, בהתקפות המיוחסות לישראל בזיינבייה שבדמשק.

היועץ האיראני שחוסל הבוקר: 

התמונה שפרסם סעיד אלידי בסוכנות הידיעות תסנים

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: תסנים