כווית: עיסקת נשק סיבובית נוספת במימון המערב לטובת אוקראינה

ארה”ב מבצעת עיסקאות סיבוביות חובקות תבל עבור אוקראינה בגלל המחסנים הריקים שלה. והפעם כווית. מבלי כל פרסום או הודעה רישמית כווית מודיעה כי היא שולחת 150 טנקי טי-84 ( טנק טי-72 משודרג) מאחסנה יבשה אל קוראטיה על מנת להשמישם ולהכשירם לקרב.

تي-84 - ويكيبيديا

קרדיט: ויקיפדיה

 

בתום השמשת צי הטנקים הגדול הזה , המבטא בכ-2 חטיבות חסרות , ישלחו הטנקים לאוקראינה והם יוטלו לקווי החזית למלחמה נגד רוסיה . היות ועכשיו חורף באזור הטנקים הכוייתיים לא יכנסו לפעילות מבצעים לפני בוא האביב.

יש לזכור כי באביב שעבר החלה אוקראינה באופנסיבה רחבת היקף נגד הכוחות הרוסיים השוהים על אדמתה , אופנסיבה שהפכה עד מהרה למלחמת חפירות סטטית מדממת ביותר מבלי באחד מהצדדים יצליח להנחית מכה מכרעת על השניה.

ומה יוצא לכוויתים מעיסקה זאת ? את זה לא מפרסמים אך לא מן הנמנע כי ארה”ב , יוזמת העיסקה, תזכה את כויית בסכום כסף מסויים שיאפשר לה לקנות נשק חדיש יותר במחיר מופחת יותר , וגם תשלם בדרך עקיפה כלשהי לקרואטיה על השמשת הטנקים שהיו באחסנה יבשה זמן ארוך.

ושוב הולמת בפרצוף המערב השאננות הקשה , וצמצום תקציבי הביטחון , שמצאה אותם עם מחסני נשק ותחמושת ריקים בתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, ומצוקה זאת אף החריפה עם פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס בעזה.

إم-84 - ويكيبيديا

קרדיט לתמונה: ויקיפדיה