בכירים אמריקאים: תגובתנו על הפגיעה האיראנית בחיילינו תמשך מספר ימים

פקידים בכירים אמריקאים אישרו היום, יום חמישי, כי אושרו תוכניות לפתיחת סדרה של תקיפות שתמשכנה מספר ימים נגד מטרות, כולל חיילים ומתקנים איראניים, בתוך עיראק וסוריה.

חדשות CBS ציטטו גורמים שאומרים שמזג האוויר יהיה גורם מרכזי בתזמון התקיפות, שכן לארצות הברית יש את היכולת לבצע תקיפות בתנאי מזג אוויר גרועים, אך מעדיפה ראייה טובה יותר של יעדים נבחרים כדי להבטיח שלא יהיו נפגעים אזרחים עקב טעות בזיהוי המטרות.

התקיפות ההמתוכננות מגיעות בתגובה להתקפות שבוצעו על ידי מיליציות פרו-איראניות באמצעות מל”טים מתאבדים וטילים שכוונו לכוחות אמריקאים באזור, כולל מתקפת מל”ט ביום ראשון שכוון בלסיס צבאי בצפון מזרח ירדן, הרג שלושה חיילים אמריקאים ופצע יותר מ-40 אחרים .

 

התקיפה שגרמה לתוצאות הקטלניות היא הראשונה שגרמה למותם של חיילים אמריקאים במזרח התיכון מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר.

הבית הלבן הודיע ​​ביום רביעי כי פלג המזוהה עם איראן בשם “ההתנגדות האסלאמית בעיראק” עומד מאחורי המתקפה, והבטיח תגובה נחרצת.

לפי הפנטגון, כוחות אמריקאים ואלה המזוהים עם הקואליציה נגד דאעש היו יעד לפחות ,ל-165 התקפות, מאז אמצע אוקטובר בסוריה ובעיראק.

על רוב ההתקפות הללו, לקחו אחריות אנשי מיליציית “ההתנגדות האסלאמית בעיראק”, המורכבת מפלגים הנתמכים על ידי איראן, שהדגישה כי התקפותיה באות בתמיכה בפלסטינים והם גם דרשו את נסיגת הכוחות האמריקאים מעיראק.

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות