NYT: התעמולה החות'ית הפכה גלובלית ומעוררת הזדהות בכל קצווי תבל

דו"ח אמריקאי חושף הפתעה חדשה בנוגע לשינוי במעמדם של החות'ים בעולם.

 

ה"ניו יורק טיימס" אמר כי התעמולה התקשורתית של החות'ים הפכה גלובלית, וכי שיגור טילים לעבר ישראל ופעולות בים האדום הביאה להם פופולריות רבה ברחבי העולם.

היום פרסם העיתון האמריקני כתבה שתורגמה ע"י אתר "הד תימן", בו נכתב:

"במהלך החודשים האחרונים הגיחו החות'ים לרחבי העולם, באמצעות שיגור טילים לעבר ישראל ותקיפת ספינות בים האדום תוך שהם גורמים  נזק מוגבל אך זה שיבש את זרימת הסחר העולמי.

"החות'ים הודיעו שקרב ישיר עם ארה"ב הוא המטרה שלהם, ובהפגנות האחרונות, תומכיהם קראו שורה משירם מפורסם של החות'ים: "לא אכפת לנו, לא אכפת לנו. זו מלחמה עולמית גדולה".

"החות'ים ,מזה זמן רב, מפיקים מיומנים של תעמולה, יצרו שירה משכנעת, תוכניות טלוויזיה וקליפים כדי להפיץ את המסרים שלהם, אבל מעולם לא היה להם קהל מאזינים גדול כמו עכשיו, כמו המלחמה בארה"ב. רצועת עזה דוחפת אותם ללב קרב של חשבונות גלובליים ומושכת קהלים חדשים באזור".

"אנשים רבים עם מספר גדול של עוקבים ברשתות החברתיות היו להוטים לשתף הודעות פרו-חות'יות באנגלית, תוך שבחים לקבוצה על כך שהיא מאתגרת את ישראל ובעלת בריתה העיקרית, ארצות הברית".

 

העיתון ציטט את חנה פורטר, חוקרת תימניה עצמאית שחקרה תעמולה חות'ית, שאמרה: "על זה הם עובדים כבר שנים. הם מאוד פתוחים לגבי העובדה שהמלחמה הרכה כביכול, כלומר לוחמה פסיכולוגית, חשובה כמו לחימה קונבנציונלית, אם לא יותר חשובה". היא הוסיפה, "במהלך שנות המלחמה נגד הממשלה, נבנתה התעמולה החות'ית.

החות'ים תיארו את עצמם ככוח אנטי-אימפריאליסטי, הנלחם בשחיתות ובהשפעה זרה, ואימצו סיסמה שהשמיעו בעצרות שכללה את הביטוי "מוות לאמריקה, מוות לישראל, קלל את היהודים".

ב-2012 הם הרחיבו את הנרטיב שלהם. ע"י הקמת ערוץ אלמסירה, ערוץ טלוויזיה בשפה הערבית.  הדו"ח אמר, "החות'ים לא רק שרדו את המלחמה עם ערב הסעודית, שקיבלה סיוע צבאי ונשק אמריקאי, אלא הם גם פרחו והקימו מדינה ,אמנם ענייה, אך הם שולטים בה ביד ברזל. כעת הם מציגים את עצמם כממשלה הלגיטימית בתימן, תוך התעלמות מהממשלה המוכרת בינלאומית, ש… "עובדת בעיקר בגלות."

 

הוא הוסיף, "ברחבי המזרח התיכון, שבו הצער על הפלסטינים והכעס כלפי ישראל מעמיקים, הפופולריות של החות'ים עלתה באופן דרמטי". הדו"ח ציטט את בהא אלדין אלג'מאלי, תוניסאי בן 35, שאמר: "לפחות הם עושים מאמץ בתקופה שבה מדינות אחרות כמו מצרים ואיחוד האמירויות לא עשו דבר למען פלסטין".

"בחריין, ממלכה במפרץ סייעה לקואליציה בראשות ארה"ב לתקוף את החות'ים, הקבוצה התימנית משכה את הערצתם של אזרחים רבים שמתוסכלים מהעמדה של ממשלתם", נכתב בדו"ח.

העיתון ציטט את אחמד אל-מורדי, מהנדס תוכנה בן 30 במצרים, שאמר כי "למרות שהוא אינו תומך באידיאולוגיה של החות'ים והוא חושד מאוד במניעיהם, הוא מתקשה לגנות את התקפות המיליציה בים האדום." הוא הוסיף: "נראה שזה ניסיון להפעיל לחץ על הקהילה הבינלאומית, במיוחד על ארה"ב, להתערב כדי לעצור את רצח העם המתמשך בעזה".

תמונה

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות