הבית בדמשק בו חוסלו בכירים מהמודיעין האיראני. פרטים חדשים

בסוף שבוע שעבר חוסלו 5 בכירים במודיעין של משמרות המהפכה האיראנים וכן חוסלו גם 5 סורים , חלקם בכירים במערך הקרבי האיראני בסוריה ששהו במפקדה באותו זמן.

מקורות "פרטיים" ציינו לאתר החדשות "סוריה טי וי" שבתקיפה האווירית הישראלית רק קומה אחת או שתיים של הבניין, שנהרס כליל, שייכות לאיראן, שכן האיראנים נוהגים לשכור מפקדות בתוך בנייני מגורים באזורים מאובטחים היטב , בין אם בתוך דמשק ובין אם באזורים הכפריים שלה. כך היה גם בתקיפה האחרונה בו הותקף הבניין האחרון שהיה צמוד לאשכול השגרירויות וכן ליד מפקדות ראשיות ובתים של ראשי מערכת הביטחון  והממשלה הסורית.

לפי המקורות, האיראנים ובני בריתם מנהלים את משרדי העבודה שלהם בתוך בנייני מגורים באזורים שונים של Mezzeh, Western Villas, Mezzeh, Eastern Villas וכפר סוזה, ליד בתיהם של בכירים סורים, בין אם קציני צבא, אנשי עסקים או אישים ביטחוניים.

 

זה לא סודי, אלא ידוע לכל הגרים באזור, כפי שעוד הרבה אנשים יודעים,  שהמפקדות הללו הן מפקדות איראניות, או מזוהות עם חיזבאללה, או של תנועת הג'יהאד האסלאמי, או החזית העממית – המפקדה הכללית. אפילו בתיהם של קצינים סורים ודמויות משפיעות, ידועים בציבור ואינם דורשים כל מאמץ מודיעיני כדי להגיע אליהם, והמאמץ המודיעיני הדורש מאמץ מיוחד נותר קשור לעיתוי נוכחותם.

בימים האחרונים נפוצו שמועות בדמשק כי ראש המודיעין הסורי, האלוף עלי ממלוכ, "אושפז" לאחר הידרדרות במצב בריאותו , או במילים אחרות נוטרל או חוסל. ויש הטוענים כי האיראנים מאחורי "העלמתו" בגלל שהוא חשף לישראלים את עובדת הימצאות בכירי המודיעין שלהם במפקדה שהותקפה בעיתוי המתאים.

הוא בא מאידליב ונהרג בדמשק. מידע על בן לוויה האיראני "חאג'י סאדיק"

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות