איראן מקדמת מל”טים מתקדמים מול אזורי השליטה של האמריקאים בסוריה

משמרות המהפכה האיראנים הביאו מספר מל”טים חדישים מדמשק  לאלחסכה שבצפון מזרח סוריה, כדי לבצע טיסות ריגול, בקרבת בסיסי הקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית הפרוסים באזורים שבשליטת הכוחות הדמוקרטיים הסורים (SDF).

קרדיט: בלדי ניוז

 

באתר החדשות הסורי- “עין אל-פורת” צוטט חבר האופוזיציה שאמר כי המיליציה הביאה 50 מל”טים מהדור השביעי מדמשק לקמישלי, באמצעות משלוח שהועמס על מטוס איליושין, וכי המל”טים הונחו במכולות סגורות והובלו לפוג’ טרטב (154) – فوج طرطب הממוקם ממערב לעיר  קמישלי, מצפון לאלחסכה.

על פי האתר, “המל”ט ישמש גם לצרכי אימונים בפיקוח מומחים מחיזבאללה, כחלק מתוכנית אימונים מיוחדת לאיסוף מידע וריגול”.

האתר ציין כי “משלוח הכטב”מים הזה לא יהיה האחרון, שכן משלוח חדש יגיע במהלך התקופה הקרובה, שכן המיליציות האיראניות פועלות לחיזוק נוכחותן באזור הנשלט על ידי הכוחות הדמוקרטיים הסורים (SDF). “

האתר סיכם באומרו, “המיליציות האיראניות תגברו את עמדותיהן, באמצע החודש שעבר, בעיר קמישלי, שבשליטת (SDF), באמצעות שדרוג גדוד טרטב תחת עיניהם של הכוחות הרוסיים ושל הקואליציה הבינלאומית”.

 

כוחות הקואליציה הבינלאומית פרוסים בגדה המזרחית של נהר הפרת באזורים העשירים ביותר בגז ונפט, לאורך האזורים הכפריים של מחוזות אלחסכה ודיר א-זור, בבסיסים רבים, החשובים שבהם: בסיסים של טל ביידר, רומאילן ואל-מלכיה באזור הכפרי אל-חסכה, ובסיס קסרק האמריקאי, מזרחית לעיירה טל תמר על כביש אל-חסכה- “M4”, ובדיר א-זור, בבסיס של שדה הנפט אל-עומר באזור הכפרי המזרחי של המחוז ובסיס שדה קוניקו.

בסיס שדה הנפט אל-עומר באזור הכפרי של דיר א-זור נחשב לבסיס האמריקני הגדול ביותר ממזרח לפרת.

קרדיט לתמונות: תסנים