רשמים מסיור בעוטף עזה. חלק א’

לבטים
ביום חמישי האחרון, התלוויתי לסיור ביישובי חוטף עזה, ומאז שחזרתי בערב, ניסיתי למצוא את המילים ואת הדרך לכתוב לכם על מה ראיתי וחוויתי במהלך סיור מעט שונה ביישובי חוטף עזה, בו הייתי עם קבוצה מעט שונה מאשר שאר הקבוצות של העיתונאים, דיפלומטים, האישים ומנהיגי מדינות, ידוענים ושאר VIPs שמגיעים לסיורים מודרכים ביישובי החוטף.

התלבטתי לא מעט איך לכתוב לכם את הדברים הבאים, וזה באמת לא היה פשוט. הסתבר לי שהמעורבות הרגשית שלי השפיעה יותר משחשבתי. כתבתי לכם בעבר על שליוויתי לקבר ישראל, ארבעה בני משפחה שנרצחו בשבת השחורה ע”י חלאות חסרי צלם אנוש.

ייתכן שאתם יודעים שה- 8 באוקטובר, הייתי בים המלח במלון עם מפונים מישובי החוטף למשך 11 יום, ובהמשך עוד יום נוסף, ושמאז השבת השחורה אני מעורב במספר פעילויות למען תושבי החוטף, ולמען המדינה, בהן פעילויות הקשורות למלחמת התודעה המתנהלת נגדנו, ובהסברה הישראלית.

כל אלו, לא מקלים על הכתיבה, ולא ממש עוזרים להצליח לארגן את המחשבות והרגשות ולהעלותן על הכתב.

 

מילה על אנשים טובים
הקבוצה איתה נסעתי הייתה מורכבת מאנשים שעושים רבות למען מדינת ישראל במלחמת התודעה והמאבק על דעת הקהל בעולם, חלקם פועלים כנגד השקרים המופצים נגד ישראל בעיתונות העולמית, וכולם ומפיצים את העובדות והאמת על המתרחש במלחמת אוקטובר 23 שנכפתה עלינו כאשר מחבלים מארגוני הטרור הפלסטינים פלשו לישובים ישראלים לאורך גבול רצועת עזה, אנסו, התעללו, רצחו, שרפו, וחטפו אזרחים ישראלים, תינוקות, ילדים, נשים, גברים, זקנים, חולים, משפחות שלמות, חיילים וחיילות, וגם אזרחים זרים.

חלק מחברי הקבוצה לא יהיו מוכרים לכם בשמם, חלקם פועלים מאחורי הקלעים, וכולם מהווים את חוד החנית של ההסברה הישראלית, ונלחמים בשקרי מכונת התעמולה הפלסטינית הארסית, ובשקרים של העיתונות הזרה, ולא ניתן להמעיט בתרומתם הרבה.

הסיור נעשה בתיאום וליוו של משרד החוץ, וליווה אותנו בנסיעה השגריר בדימוס יעקב קידר, וכן התלוותה אלינו שגרירת ישראל באחת מהמדינות המעניינות הנמצאת במיקום אסטרטגי, במערב אסיה-מזרח אירופה, וכן התלווה אלינו רכב נוסף עם קבוצה של יהודים אמריקאים שבאו להעביר את המסר של החוויה המצולמת לקהילה.

 

שתי קבוצות אלה, ומספר קבוצות נוספות בהן פגשנו, לא באו לסיור בישובי חוטף עזה כי גורמים רשמיים של מדינת ישראל הביאו אותם כדי לראות מה קרה בשבת השחורה, וגם לא שיוכלו לכתוב פוסט על הזעזוע שחוו לעוקבים שלהם ברשתות החברתיות, או לספר לחבר’ה שהם היו בעוד “טיול מלחמות”.

האנשים הטובים האלה באו כדי לראות במו עיניהם את מה שקרה בשבת השחורה, ולשמוע מפי תושבי היישובים מה עבר עליהם בשבת השחורה, המדממת והארורה הזו, ומה קורה איתם עכשיו, 90 יום לאחר שהתהפך עולמם, ולשמוע את דובר המשטרה לתקשורת הזרה, ואת נציגת דובר צה”ל באנגלית, מספרים להם על רקע הבתים שחלקם שרופים, חלקם חרבים, וחלקם “סתם” נראו כאילו עברה דרכם סופת הוריקן (כשבפועל מדובר בבתים שנשדדו ונהרסו על ידי “אזרחים” עזתים שבאו לבזוז ולהרוס.

האנשים הטובים האלה באו לסיור בחוטף עזה, שיוכלו להבין טוב יותר מה קרה, כי להגיע ליישובי חוטף עזה, זה לא כמו לראות תמונות או סרטונים, או לקרוא על מה שקרה באתרי החדשות.

 

להיות במקום, לראות את המראות, להריח את הריחות, ולשמוע את אנשי המקום, נציגת דובר צה”ל ונציג המשטרה מדברים, שונה מלראות כתבה בטלוויזיה, או סרטון ברשתות החברתיות. ועם התובנות והרגשות מהסיור, הם יוכלו להסביר טוב יותר את שהתרחש בשבת השחורה לעולם, ולהפריך את שקרי התעמולה הפלסטינית, ולהעמיד במקומם את מפיצי תיאוריות הקונספירציה והשקרים שלא קרה כלום ואם קרה זה “הישראלים עשו בעצמם”, ולהציג בפניהם את האמת והעובדות.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון        קרדיט לתמונות: אביעד- בעל ערוץ הטלגרם