בלינקן: סיכמנו עם ישראל על כניסת כוח או"ם לצפון עזה

על פי מה שנראה שהתרחש מאחורי הקלעים כותרת הכתבה צריכה להיות למעשה : " בלינקן: סיכמנו בשביל ישראל על כניסת כוח או"ם לצפון עזה".

 

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר ביום שלישי כי הוא סיכם עם גורמים ישראלים שנציגות מטעם האו"ם תיכנס לצפון עזה כדי להבטיח את חזרתם של הפלסטינים לשם.

בלינקן הוסיף, במסיבת עיתונאים בתל אביב לאחר פגישה עם גורמים ישראלים, כי משלחת האו"ם תתחיל להעריך עניינים הנוגעים לחזרת פלסטינים לצפון רצועת עזה. (קרדיט: סוריה טי וי )

 

הערה ברקע הדברים: אם נתרגם את דברי שר החוץ האמריקאי ל"עברית מדוברת" , בניגוד לשפה הדיפלומטית שהוא דיבר , הרי שארה"ב, באמצעות בלינקן ,למעשה כופפה את ידיה של ישראל בברוטליות והכריחה אותה לקבל את סוף פעילותה בעזה מבלי שתשיג אפילו אחת ממטרות המלחמה כפי שהצהירה על כך בראשית אוקטובר, לאמור : למוטט את שלטון החמאס ולהחזיר את החטופים.

האמריקאים גם הבינו שבלי לתת לישראל "סוכריה" גדולה , שניתן יהיה להציגה בפני דעת הקהל הישראלית כהישג גדול , ככל הנראה בלינקן חוזר עם מידע שסיפקו לו קטאר ומספר מדינות ערביות שיש סיכוי טוב להוציא לפועל עסקת החלפת שבויים נרחבת נוספת עם חמאס עד סוף חודש זה.

ובכל מקרה עניין החטופים לא יסתיים בקרוב ולא יוחזרו כל החטופים.

כמו כן יתכן גם כי התמעטות תקיפות חיזבאללה בצפון באו בעקבות הוראה איראנית המעורבת , באמצעות ארה"ב , במאמץ להביא להפסקת המלחמה בעזה, מה שימנע את קריסת החמאס שהיתה צפויה בעתיד הלא רחוק אם המלחמה היתה נמשכת.

בכל מקרה ישראל , ככל הנראה, לא תוכל להוציא לפועל פשיטות עמוקות ללב עזה , כי האו"ם יהיה שם ויפריע! וגם אין אישור לכך מארה"ב.

ממשל בידן סיכל באופן ממוקד את ישראל!!!