ירדן תקפה, בשנית, מטרות רבות המשרתות את תעשיית הסמים בדרום סוריה

מטוסי קרב ירדניים תקפו מהאוויר מספר אתרים באזור הכפרי של מחוז א-סויידה, שבדרום סוריה, בחצות שבין יום חמישי ליום שישי, הנמצאים בשליטת מיליציות איראניות ומשמשות לייצור סמים, במטרה להבריח אותם לירדן, ומשם למדינות המפרץ ולמדינות רבות בעולם. 

רויטרס מסרה, בציטוט מקורות מודיעין אזוריים, כי מטוסים ירדניים הפציצו מקומות מסתור ומחסנים של סוחרי סמים הקשורים לאיראן בדרום סוריה. 

אתר החדשות "אל-ראסד" –  الراصد  דיווח, תוך ציטוט מקורות מקומיים בכפר אום אל-רומן באזור הכפרי של א-סויידה, כי אחת התקיפות כוונה לבאר אל-ח'ריב, הממוקמת מדרום לכפר, שהובילה למות שומר הבאר, חמוד אלאקל, שהיה בשנות החמישים המוקדמות לחייו ואב לילד וילדה מתחת לגיל עשר, מה שמאשר שהמקום נהרס.

קרדיט: המכס הירדני

 

באתר החדשות Suwayda 24 דווח כי מטוסי קרב ירדניים תקפו באחת הגיחות את הכפר אל-שעב, דרומית-מזרחית לסוויידה.

האתר אישר כי התקיפה כוונה לביתו של "עהד אל-ראמתן" בשכונה הצפונית של הכפר , וגרם להרס כבד לבית ולחלק מהבתים הסמוכים לו.

הוא הוסיף כי תקיפות דומות כוונו לחווה ליד אל-גרייה ואום אל-רומן, דרומית לסויידה, שבה ראו חלק מהתושבים עמודי עשן עולים מהאזור. אין מידע נוסף על המיקום שהותקף עד להכנת דו"ח זה.

ב-18 בדצמבר, רויטרס, בציטוט מקורות מודיעין אזוריים, דיווחה כי ירדן פתחה בכמה תקיפות אוויריות על מטרות בתוך סוריה ששימשו להסתרת מבריחי סמים .

 

מקורות מודיעין הסבירו כי ההפצצה כוונה לבתים של סוחרי סמים גדולים וחוות, שמידע מודיעיני הצביע כי הם מקומות מסתור למבריחים חמושים , שגם השתמשו בכטב"מ כדי להבריח את המשלוחים שלהם.

בסוף השנה שעברה הודיעו שרותי הביטחון הירדני על מעצרם של 33 מבוקשים וחשודים בפרשות הברחות וסחר בסמים, כולל ארבעה מהאנשים המסוכנים והמבוקשים ביותר הקשורים לכנופיות אזוריות הפעילות מעבר לגבול להברחת סמים ונשק.

שרותי הביטחון הירדנים מסרו כי "נתפסו כמויות של סמים נרקוטיים, 30 כלי נשק, כולל כלי נשק אוטומטיים וארוכי טווח, וכמויות גדולות של תחמושת, בנוסף לרחפן ששימש בפעולות הברחה, מכשירי קשר, משקפות, לוחיות רישוי רכב מזוייפים, וכלי רכב המשמשים בפעולות הברחה והובלת סמים".

 

ירדן עדה לעלייה ניכרת בפעולות הברחות והסתננות של סוחרי סמים לשטחה מעבר לגבול עם סוריה, ומשקיפים אומרים כי פעולות אלו מפוקחות על ידי אנשי מיליציה הנתמכים על ידי איראן.

במהלך החודש האחרון של השנה שעברה, הודיע ​​צבא ירדן, מספר פעמים, על עימותים מזוינים עם עשרות מבריחים מסוריה, שהביאו להרג ופציעתם של מספר מהם, למעצרם של אחרים ולתפיסת חומרים נרקוטיים ונשק.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות