טיל שיוט ארוך טווח מתוצרת איראן נמצא בשלמותו בעיראק

פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM) הודיע ​​לאחרונה על גילוי טיל שיוט לתקיפת מטרות קרקעיות מתוצרת איראן בעיראק.

ב-3 בינואר חשפה המשטרה העיראקית בבבל ניסיון שיגור כושל של טיל מתוצרת איראן, גילוי שנחשף בציוץ ברשת X, שנקראה בעבר טוויטר, שפורסמה על ידי פיקוד מרכז של צבא ארה"ב ב-5 בדצמבר.

"ב-3 בינואר, משטרת עיראק בבבל גילתה טיל שיוט לתקיפת מטרות קרקעיות, בתכנון איראני, ששיגורו נכשל", נכתב בהודעת CENTCOM. השימוש בתחמושת שסיפקה איראן לארגוני טרור בתוך עיראק וסוריה המסכן את כוחות הקואליציה ואת התושבים המקומיים".

 

לפי פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, "קבוצות טרור" בעיראק ובסוריה מהוות איום משמעותי על כוחות הקואליציה והאוכלוסיות המקומיות באמצעות שימוש בנשק שמגיע מאיראן.

מקורות מקומיים ציינו כי הטיל המכונף ממשפחת "קודס" נפל מהמשגר שלו במהלך שיגור כושל. התאונה התרחשה בכביש המהיר אלחלה-דיוואניה או בסמוך לו, שהוא הכביש הראשי המקשר בין צפון ודרום מחוז בבל. פיקוד משטרת בבל פוצץ את הטיל בתוך אזור חמזה המערבי, דרומית לאלחלה – الحلة.

 

 

משפחת הטילים של "קודס" היא גרסה מוקטנת של טיל השיוט האיראני "סומאר", בעצמו נגזרת של טיל Kh-55 מתקופה ברית המועצות.

חמושים פרו-איראנים בעיראק מואשמים בביצוע יותר מ-100 תקיפות, רובן על אינטרסים של ארה"ב בעיראק ובסוריה, מאז אמצע אוקטובר, בתגובה לתמיכת וושינגטון בישראל במלחמתה בחמאס בעזה. ראש ממשלת עיראק מוחמד שיעא אל-סודאני תיאר את הפיגועים כטרוריסטים, אך גם גינה את מתקפות הנגד של ארה"ב.

המיליציה החות'ית הנתמכת על ידי איראן השתמשה גם בטילי שיוט מדגם "קודס" כדי לתקוף את ישראל.

טיל שיוט מתוצרת איראן נמצא בעיראק

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות