מתקפת כטב"מים נוספת על בסיס אמריקאי בדרום מזרח סוריה

היום, יום חמישי, הבסיס הצבאי האמריקני אל-תנף בדרום מזרח סוריה היה נתון למתקפה חדשה באמצעות מל"טים לא מזוהים.

לפי סוכנות אנאדולו הטורקית, התקיפה התרחשה בשעות הלילה, ובמהלכו נעשה שימוש בשני מל"טים, וציינה כי הכוחות האמריקאים הפילו את שני כלי הטייס לפני שהגיעו לבסיס אל-תנף.

לפי מקורות מקומיים, שני ילדים נפצעו כתוצאה מנפילת חלקי מזל"ט על אזור מגורים סמוך לבסיס אל-טנף, הממוקם במשולש הגבולות בין סוריה, עיראק וירדן.

המקורות ציינו כי מיליציות הנאמנות למשמרות המהפכה האיראניים הפרוסות בסוריה ובעיראק עומדות מאחורי תקיפת הבסיס האמריקני באל-תנף.

אתמול נטלה קבוצה הקוראת לעצמה "ההתנגדות האסלאמית בעיראק" אחריות לפגיעה בבסיס אלתנף האמריקני בסוריה, בתגובה למעשי הטבח של ישראל ברצועת עזה.

התקיפה עולה בקנה אחד עם הרג מנהיגים ופציעת אחרים במיליציה של כוחות הגיוס העממי העיראקי (אלחשד אלשעבי), בבוקר יום חמישי, בתקיפות על שתי מפקדות של המיליציות בבירת עיראק, בגדאד, באמצעות כטב"מ , ככל הנראה אמריקאי.

בצפון מזרח סוריה נערכו לאחרונה התקפות רבות על בסיסים השייכים לצבא ארה"ב ולכוחות הקואליציה הבינלאומית, במיוחד באזור אלתנף במשולש הגבולות בין סוריה, עיראק וירדן, שם קבוצות הנתמכות על ידי איראן בסוריה ובעיראק לוקחות אחריות על ההתקפות הללו.

התקפות אלו הסלימו, לאחר דיווח שפרסמה הטלוויזיה הרשמית האיראנית, ב-19 באוקטובר 2023, שקבע כי "אם התקפות ישראל על רצועת עזה לא ייפסקו, בסיסים אמריקאים עלולים להיות מותקפים על ידי בעלות בריתה של טהראן באזור, אשר היא מכנה "כוחות התנגדות".

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות