רוסיה דחקה את איראן והשתלטה על שרותי המודיעין הסורי הגדולים ביותר

גורמים ברשתות החברתיות בסוריה פרסמו כי בשאר אל-אסד מינה את האלוף קחטאן חליל – قحطان خليل למנהל המודיעין של חיל האוויר, המכונה גם "הקצב של דראיה", בהתייחס לטבח בדראיה ב-2012, שבו נהרגו מאות אזרחים.

בחשבונות נכתב כי קחטאן חליל היה עוזר מנהל  מודיעין חיל האוויר לפני שבשאר אל-אסד מינה אותו לתפקיד המנהל כמחליף של ע'סאן איסמעיל – غسان إسماعيل. שמו נכלל בין חמשת הקצינים שמשרד האוצר האמריקני הטיל עליהם סנקציות ב-2021.

לפי אתר "مع العدالة", חליל היה אחד המפקחים על עינויים והרג של עצורים בכלא הידוע לשמצה של נמל התעופה הצבאי אלמזה , במהלך המהפכה הסורית.

النظام يعين ضباطاً ذوي "سجلات إجرامية" في قيادة مراكز أمنية بدرعا

 

בהתייחסו למינויים החדשים של אסד ,הצהיר רס"ן יוסף חמוד, טייס שערק מכוחות המשטר, כי "מינויים לתפקידי פיקוד בצבא בשירותי הביטחון אינם כבר בידי המשטר", והוסיף: "מאז 2015 הרוסים והאיראנים מיהרו למנות דמויות שמדווחות להם על נושאים ביטחוניים וקבלת החלטות צבאית". הוא הוסיף: "שירות המודיעין של חיל האוויר הוא החשוב ביותר מבין הסוכנויות הסוריות הרבות , והוא שולט בכל שאר הסוכנויות, ושירות הביון החוץ מדווח לו", וציין כי הצד הרוסי "עובד כבר כמה חודשים כדי לארגן מחדש את שירותי הביטחון של המשטר הסורי, כך שיכיל רק 3 שרותי מודיעין נפרדים וכדי להצליח במשימה זאת הרוסים זקוקים לפושע כמו האלוף קחטאן חליל".

הוא הסביר כי "שירותי הביטחון עליהם השתלט ג'מיל אל-חסן, שהוא האחראי הראשי של הטלת הטרור בסוריה, נתנו את נאמנותם לצד האיראני, הגעתו של קחטן ח'ליל לראשות הארגון , משמעותו שהשליטה על שרותי המודיעין עברה לשליטה רוסית".

جزار داريا".. بشار الأسد يعين قحطان خليل مديراً لإدارة المخابرات الجوية

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: הטלויזיה הסורית