אמנסטי אינטרנשיונל: ממשלת הודו ממשיכה לרגל אחרי עיתונאים עם תוכנת פגסוס

ממשלת הודו שוב עוקבת אחרי עיתונאים בולטים עם תוכנת הריגול של פגסוס, כך דיווחו אמנסטי אינטרנשיונל והוושינגטון פוסט בתחקיר משותף שפורסם.

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל אמר כי Siddharth Varadarajan, עיתונאי ב-The Wire ו-Anand Manganale מפרויקט דיווח הפשע והשחיתות המאורגן (OCCRP) היו תחת מעקב של תוכנת הריגול דרך הטלפונים שלהם.

תוכנת הריגול של פגסוס, שנמכרת בדרך כלל רק לממשלות או לסוכנויות אבטחה, מיוצרת על ידי חברת NSO הישראלית וניתן להשתמש בה כדי לגשת להודעות ולמיילים של אנשים, לסקור תמונות, לצותת לשיחות, לעקוב אחר מיקומים ואפילו לצלם את הבעלים במצלמה.

ארגוני זכויות אדם מדווחים שהם תיעדו את השימוש הנרחב בתוכנת ריגול זו נגד עיתונאים ופעילים אזרחיים בעשרות מדינות, כולל הודו.

 

דונקה אוקרול, מקבוצת האבטחה של אמנסטי אינטרנשיונל, אמרה לתקשורת כי עיתונאים בהודו מתמודדים יותר ויותר עם האיום של מעקב לא חוקי רק בגלל שהם עושים את עבודתם, ומאויימים ב- "כליאה, הטרדה ומסע הכפשה ממשלתי" במדינה.

בשנת 2021, ניו דלהי הואשמה בשימוש בפגסוס כדי לפקח על אלפי מספרי טלפון של עיתונאים, פוליטיקאים מהאופוזיציה ופעילים פוליטיים. בין האנשים הללו היה רהול גנדי, היריבה הפוליטית העיקרית של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי.

ממשלת הודו מכחישה את האשמה של "מעקב בלתי חוקי" אחר אנשים, אך סירבה לשתף פעולה עם החקירה של בית המשפט העליון במדינה על ההאשמות.

پگاسوس چیست و چگونه برای جاسوسی از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود؟ •  دیجی‌کالا مگ

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: דיגיקאלה