דיונים "ירדנים-אירניים" בנוגע להברחת סמים מסוריה

שר החוץ הירדני איימן ספדי ומקבילו האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן דנו במהלך שיחת טלפון בסכנה של הברחת סמים מעבר לגבול הסורי לירדן.

אל-ספדי גם הדגיש כי הממלכה רואה בפעולות הברחת סמים מעבר לגבול הסורי כ"איום על הביטחון הלאומי של ירדן, ותנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להביס אותה".

אל-ספדי ועבדאללהיאן הסכימו להיות בקשר ולהמשיך בדיאלוג בכל הנושאים הבעייתיים, לפי משרד החוץ הירדני.

לפני יומיים הודיעה ירדן כי סיכלה ניסיון חדש להבריח משלוח סמים שהגיע מסוריה, לאחר ימים של הסלמה ועימותים עם מבריחים בגבול הצפון.

מצבא ירדן נמסר כי כוחות משמר הגבול, בתיאום עם המחלקה לבקרת סמים ושירותי הביטחון הצבאיים, עקבו  אחר ניסיון של קבוצת מבריחים לחצות את הגבול באופן בלתי חוקי מסוריה לירדן.

 

הגורם גם הסביר כי "הוזעקו סיורי תגובה מהירה והם החלו בירי ישיר לעבר המבריחים, מה שהוביל לפציעתם של מספר מהם ולבריחת אחרים לעומק השטח הסורי".

הוא גם אישר תפיסה של 537,000 כדורי קפטגון, 888 סוליות חשיש וכמויות תחמושת, לאחר שסרקו את האזור.

ב-18 לחודש, צבא ירדן ניהל קרבות נגד קבוצות של מבריחי סמים שהגיעו מסוריה, וניסו לחצות את הגבול בכוח.

העימותים נמשכו כ-14 שעות, והביאו להריגתם ופציעתם של מספר מבריחים, למעצרם של תשעה מהם ולתפיסת כמויות גדולות של סמים ונשק אוטומטי ומטולי רקטות.

לפי צבא ירדן, נתפסו 4 מיליון ו-926 אלף כדורי קפטגון ו-12,858 סוליות חשיש, בנוסף למשגרי רקטות, פגזי RPG, רובי צלפים ומוקשים נגד אדם ורכב עמוס חומרי נפץ שהושמדו.

ראוי לציין שבמהלך העימותים הללו, חיל האוויר הירדני פתח בתקיפות אוויריות על אתרים בנפות דרעא וסואידה שבדרום סוריה, שלדברי מקורות מודיעין אזוריים מהווים מקומות מסתור למבריחי סמים הנתמכים על ידי איראן.

דיונים "ירדנים-אירניים" בנוגע להברחת סמים מסוריה

קרדיט: נידא פוסט   קרדיט לתמונות: המכס הירדני