אתר סורי: חיזבאללה שיגר מל"ט עמוס פצצות משטח סוריה לגולן הישראלי

  • חיזבאללה שיגר את מל"ט מתאבד משטח סוריה לעבר הגולן הישראלי.
  • חיזבאללה שיגר את המל"ט מהעמדה הצבאית על התל, בין העיירות איובה וחאן ארנבה באזור הכפרי של קוניטרה לעבר הגולן.
  • מקורות מצביעים על נוכחותם של אנשי מיליציית "חיזבאללה" באזור 24 שעות לפני שיגור המל"ט.
  • ב"התנגדות האסלאמית בעיראק" אומרים כי המל"ט אמור היה לפגוע ביעד חיוני בדרום רמת הגולן.

אתר החדשות הסורי "סאוט אל-אסימה" דיווח כי מיליציית "חיזבאללה" היא זו ששיגרה את המל"ט עמוס חומרי נפץ משטח סוריה לעבר הגולן הישראלי, וכי מיליציית "ההתנגדות האסלאמית בעיראק" נטלה את האחריות על המבצע.

אתמול בערב, יום רביעי, הודיע ​​מרכז הביטחון הישראלי על גילוי של מל"ט מתאבד, ששוגר ככל הנראה משטח סוריה, לראשונה מאז תחילת העימותים בגבול סוריה-ישראל, לאחר תחילת המלחמה הישראלית בעזה.

כלי תקשורת עבריים דיווחו כי מל"ט, שעל פי החשד נשא חומרי נפץ התרסק אתמול בערב, יום רביעי, באזור שבשליטת ישראל בדרום רמת הגולן, סמוך לישוב אליעד, וציינו כי "איש לא נפגע, וכי נגרם רק נזק ברכוש".

מיליציית "ההתנגדות האסלאמית בעיראק" קיבלה אחריות על התקיפה ברמת הגולן באמצעות מל"ט, למרות שליטתו של חיזבאללה הלבנוני באזור שממנו שוגר המל"ט.

מההתנגדות האסלאמית נמסר: "ההפצצה כוונה ליעד חיוני בגולן, דרומית ליישוב אליעד, בנשק מתאים".

קול הבירה ציטט מקורות יודעי דבר שאמרו כי אנשי חיזבאללה הם אלו ששיגרו את המל"ט עמוס חומרי הנפץ מהעמדה הצבאית הממוקמת על תל שבין העיירות איובה – أيوبا וחאן ארנבה באזור הכפרי של מחוז קוניטרה, לעבר הגולן הישראלי.

העמדה הצבאית על התל:

مصادر لـ صوت العاصمة: حزب الله من أطلق المسيّرة الملغمة باتجاه الجولان

הגורם הוסיף כי לאזור שיגור המל"ט המתאבד הגיעו לוחמי חיזבאללה כ-24 שעות קודם לכן, מהעיירה סיידא זינב, דרומית לדמשק.

המקורות אישרו כי באזור שממנו יצא המל"ט המתאבד אין נוכחות כלל של מיליציות עיראקיות, מה שמצביע על כך ש"ההתנגדות האסלאמית בעיראק" נטלה אחריות על המבצע כ-"כסוג של הונאה".

עד לרגע הכנת הידיעה הזו, צה"ל לא הגיב לשיגור המל"ט, ברקע איומים איראנים להגיב על הריגתו של מפקד משמרות המהפכה בסוריה, סייד ראדי מוסאווי, מתקיפה של מטוס ישראלי ביום שני האחרון בסביבת העיירה סיידא זינב.

קרדיט: סוריה טי וי     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות