חברות הספנות הגדולות חוזרות לפעול בים האדום בחיפוי הצי האמריקאי

מחירי הנפט ירדו בתחילת המסחר באסיה, ביום רביעי, לאחר שחברות הספנות הגדולות החלו לחזור לשוט בים האדום למרות התקפות מתמשכות והסלמה במתיחות במזרח התיכון.

החוזים העתידיים על הנפט על ברנט ירדו ב-18 סנט, או 0.22%, ל-80.89 דולר לחבית ב-0101 GMT. החוזים העתידיים על הנפט הגולמי האמריקאי מערב טקסס ביניים ירדו ב-22 סנט, או 0.29%, ל-75.35 דולר לחבית.

ביום שלישי, המחירים עלו ביותר משני אחוזים לשיא של החודש, תוך המשך המומנטום העלייה שהתרחש בשבוע שעבר, בו המחירים עלו ביותר משלושה אחוזים, בין היתר בשל הציפיה הגוברת להורדת הריבית בארה"ב, שעשויה להגביר את הצמיחה הכלכלית ולהגדיל את הביקוש. .

עם זאת, האפשרות שהמערכה הצבאית הישראלית בעזה תימשך תקופה ארוכה ושהסכסוך יגלוש להתקפות על ספינות בים האדום נותרה, כך מעריכים גורמי מפתח בשוק.

הרמטכ"ל הישראלי, הרצי הלוי, אמר ביום שלישי לכתבים כי המלחמה בעזה תימשך " מספר חודשים", בעוד הארגון החות'י התימני הנתמך על ידי איראן נטל אחריות על מתקפת טילים על ספינת מכולות בים האדום.

למרות המתקפה, חברות ספנות גדולות כמו Maersk הדנית ו-CMA CGM הצרפתית חידשו את המעבר דרך הים האדום לאחר שכוח משימה רב לאומי הוצב באזור. חברת הפאג-לויד הגרמנית צפויה להודיע ​​ביום רביעי על החלטתה בנוגע לחידוש השיט באזור.

סקר ראשוני שערך רויטרס ביום שלישי הראה כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב צפוי לרדת ב-2.6 מיליון חביות משבוע שעבר, בעוד שמלאי התזקיקים והדלק צפויים לעלות. (קרדיט: אלחורה)

 

הערה ברקע הידיעה: ישראל ומצרים תגברו מאוד את נוכחות ציי המלחמה שלהן באזור מצרי באב אלמנדב ומול חופיה המערביים של תימן. צי ארה"ב , כמוביל את כוח המשימה הימי בים האדום, מתאם את סיורי הציים השונים שהוזעקו לאזור ,ובעצם הם מלוים את ספינות הסוחר המשתמשים בנתיב השייט הזה תוך פילוס הדרך וחיפוי מפני מוקשים ימיים שהחותים זרעו במאות, בפתחת באב אלמנדב וכן הגנה מפני טילי חוף-ים מונחים וכן סירות תופת מונהגות מרחוק שהחות'ים שולחים ממעגן צפונית לנמל חודיידה בצפון מערב המדינה.

 קרדיט לתמונה: שרק פרס- צבא ארה"ב