לראשונה: צי ארה"ב יירט טילי חוף ים איראנים באמצעות טילים בליסטיים נגד ספינות

חיל הים האמריקני שיגר ביום שלישי טילים בליסטיים נגד ספינות במטרה ליירט טילים ששיגרו החות'ים הנתמכים על ידי איראן בים האדום, מה שסימל הסלמה גדולה באזור, אמר גורם ביטחוני בכיר לרשת פוקס ניוז.

חיל הים האמריקאי יירט 3 טילים בליסטיים שסיפקה איראן לחות'ים בתימן. זו הייתה הפעם הראשונה שחיל הים מיירט טיל בליסטי תוקף באמצעות טיל בליסטי נגד ספינות.

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב אמר שהמשחתת USS Labone ואניות מלחמה נוספות מכוח המשימה המלווה את נושאת המטוסים אייזנהאואר Carrier Strike Group הפילו 12 מל"טים מתאבדים, שלושה טילים בליסטיים נגד ספינות ושני טילי קרקע-קרקע ששוגרו על ידי החות'ים במהלך תקופה של 12 שעות.

איראן טענה לאחרונה כי היא מפתחת טילי שיוט "חכמים" עבור הארסנל הצבאי הימי.

כמו כן, כמעט 100 מל"טים ששוגרו על ידי החות'ים הופלו מאז ה-17 באוקטובר. המיליציה החות'ית תקפה יותר מ-21 ספינות בינלאומיות באזור, ושיבשה את התובלה העולמית.

عاجل الان صواريخ الحوثي تستهدف سفينتين إسرائيلية في باب المندب || اليمن  مستمره في حصار البحر الاحمر - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

חברת הספנות להובלת מטענים בים התיכון (MSC) שבסיסה בשוויץ אמרה ביום שלישי כי אוניית המכולות שלה MSC United VIII הותקפה בסביבות השעה 12:25 UTC בזמן שהייתה בדרכה מנמל המלך עבדאללה שבערב הסעודית, לקרצ'י שבפקיסטן.

"נכון לעכשיו, כל אנשי הצוות בטוחים, לא דווח על פציעות, והערכת נזקים מקיפה של כלי השיט מתבצעת", נמסר בהצהרה של חברת  MSC. "העדיפות הראשונה שלנו היא להגן על חייהם ובטיחותם של אנשי הצוות שלנו, ועד שבטיחותם תובטח, MSC תמשיך להפנות ספינות שהוזמנו למעבר סואץ דרך כף התקווה הטובה".

התקיפות הסלימו בים האדום בעקבות התקיפה הצבאית הישראלית נגד חמאס ברצועת עזה.

חברות ספנות גדולות, כולל הענקית מארסק, שבסיסה בדנמרק, נמנעות משייט בים האדום ושולחות את ספינותיהן לרחבי אפריקה וכף התקווה הטובה, מה שמגדיל את העלויות והעיכובים.

העימותים של יום שלישי התרחשו לאחר ששלושה אנשי שירות אמריקאים נפצעו בעיראק ביום חג המולד, כאשר טרוריסטים ממיליציית "קטאיב חיזבאללה", הנאמנים לאיראן, תקפו את בסיס האוויר ארביל. 

בתגובה, כוחות ארה"ב פתחו בתקיפות אוויריות על שלושה אתרים המשמשים את "קטאיב חיזבאללה" והמיליציות הקשורות אליו בעיראק, אמר שר ההגנה לויד ג'יי אוסטין.

קרדיט: אלשרק פרס – פוקס ניוז    קרדיט לתומנות: רשתות חברתיות